יצחק שזו, תושב ירושלים בן 23 הואשם היום (ראשון) בבית משפט השלום בעיר בכך שתקף צעיר ממוצא ערבי משום שחשב שהוא מקיים יחסי מין עם נשים יהודיות. כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של תקיפה ממניע גזעני, החזקת סכין ועבירות נוספות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בשל "מסוכנותו הרבה לציבור".



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ראופה קאסם מפרקליטות מחוז ירושלים, ב-6 בנובמבר לפנות בוקר, ישב ר', צעיר בן 20 ואזרח ישראלי ממוצא ערבי, יחד עם ידידתו א', צעירה בת 18 ממוצא יהודי, במקלט ציבורי הסמוך לרחוב דרך בית לחם שבירושלים. השניים שוחחו ביניהם כשלפתע הבחין בהם שזו, שהכיר את א' כיוון שהיא אחות של חברו.



מכתב האישום עולה כי כשהבחין בשניים, "עלתה חמתו כנגד ר' בשל כך שהוא ערבי המקיים יחסי קרבה עם יהודיות". שזו החזיק בידו סכין, שאורך הלהבה שלה עשרה ס"מ והתקרב אל ר' מאחורי גבו, הפילו ארצה, הכה אותו באגרופים ומכות בעודו צועק לעבר המתלונן "מה אתה עושה איתה?". ר' קם ונמלט מהמקום בעודו קורא לעזרה, אך שזו רדף אחרי המתלונן בעודו מיידה לעברו אבנים.



צילום ארכיון: אביר סולטאן, פלאש 90



"אם תתלונן אני אשרוף לך את הכפר"


ר' הבחין בשוטר מג"ב וקרא לעזרתו ובעוד השוטר ניסה להרגיע את א', התקרב אליהם הנאשם ודחף אותו מספר פעמים כשהוא צועק "ערבי שוכב עם יהודיות". השוטר ניסה להרגיע ולהפיס את הרוחות, אך שזו סירב ואמר, בעודו פונה לא', "צריך להיכנס בו, הוא שוכב עם יהודיות" ואף פנה לשוטר ואמר לו: "כדאי לך ללכת כאילו לא ראית, הוא שוכב עם יהודיות".



כעבור מספר דקות, הגיעה למקום ניידת משטרה. משהבחין שזו בניידת מתקרבת, פנה למתלונן ואמר לו "אם אתה מתלונן במשטרה אני שורף לך את הכפר", והשליך את הסכין בה אחז לצד הכביש. לאחר מכן נעצר. כאמור, היום הוגש נגד שזו כתב אישום והוא נעצר עד תום ההליכים נגדו.