בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) את דינם של התאומים אנטון ומיכאל פרל, שהורשעו בעקבות התאונה שבה נהרג חברם, מקסים בוקטי, בנתיבי איילון ב-2015. אנטון פרל נידון ל-11 שנות מאסר בגין הריגה והפקרה ועל מיכאל פרל נגזרה שנת מאסר. בספטמבר הורשע אנטון פרל בעבירות של הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, חבלה חמורה, נהיגה ללא רישיון נהיגה ונהיגה ללא ביטוח ואילו אחיו התאום הורשע באי מילוי חובת נוסע להתקשר לגופי הצלה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על אנטון פרל עונש של 10-15 שנות מאסר ועל מיכאל עתרה הפרקליטות למתחם של בין 10 חודשי מאסר לשלוש שנים.



ב-7 במרץ 2015 נסעו התאומים בג'יפ, כשבמושב האחורי ישבו בוקטי ובת זוגו. לפני מחלף וולפסון סטה הרכב שמאלה ופגע במעקה בטון בצד שמאל של הכביש. כתוצאה מהפגיעה במעקה הרכב התלקח ועלה באש. בוקטי הועף והוא וחברתו נפצעו. בעודם שוכבים פצועים, נמלטו התאומים, כשהם משאירים את חבריהם מדממים. בוקטי פונה לבית החולים במצב אנוש ושם מת מפצעיו. חברתו נפצעה באורח קל.



בתחילה טענו התאומים כי אינם זוכרים מי נהג ברכב, אולם השופט, ג'ורג' קרא, קבע כי אנטון הוא זה שנהג, כי היה שיכור בעת התאונה וכי נהג ללא רישיון. "נאשם 1 כי ידע הוא שיכור, ובכל זאת נטל סיכון בלתי סביר, מתוך אדישות לאפשרות ממשית של פגיעה בחיי היושבים עמו, לרבות בחייו הוא", כתב בהכרעת הדין.



השופט דחה את טענתם כי עזבו את המקום לאחר שראו כי אנשים אחרים מטפלים בחבריהם, כדי להתפנות לבית החולים. "מצבם הרפואי של שני הנאשמים, חרף הפגיעות שנגרמו להם, איפשר להם הישארות במקום כמו שאיפשר להם את בריחתם מהמקום", כתב בהכרעת הדין.



על אנטון פרל נגזר גם לפחות את משפחתו של בוקטי בסכום של 25,000 שקל ואת הצעירה שנפצעה בתאונה ב-10,000 שקל. כמו כן הוא נפסל מלקבל או מלהחזיק ברישיון נהיגה למשך תקופה של 21 שנה.



"הנאשמים לא לקחו אחריות על מעשיהם. נהפוך הוא. הם ממשיכים לטעון לחפותם ומתנערים מאחריות. גם רב זמן לאחר התאונה לא התעשתו ולא טרחו לגלות אנושיות וחמלה ולו, מועטה, כלפי משפחת המנוח", כתב השופט בגזר הדין. "מצופה היה מהם שלפחות יבקרו את משפחת המנוח ויביעו את צערם על שהתרחש, אך גם ציפייה זו נכזבה".



השופט דחה את בקשת ההגנה להקל בעונשם של התאומים, בשל נסיבות חיים קשות. "לא מצאתי בנסיבות חייהם של הנאשמים משום השפעה על ביצוע מעשי העבירות. כך לא מצאתי התנהגות חיובית ותרומה לחברה".