בג"ץ הורה היום (שני) למשטרה לנמק בתוך 45 יום, מדוע לא ננקטו צעדים מנהליים נגד מפקד יחידת להב 433 במשטרה ניצב רוני ריטמן, שנחקר בעבר במחלקה לחקירות שוטרים, בחשד להטרדה מינית. השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך יצטרכו להסביר מדוע המשיך ריטמן לשמש בתפקידו, כמפקדה של הקצינה שהתלוננה נגדו. ההחלטה התקבלה בעתירה שהגישה הקצינה בה ביקשה שריטמן יועבר מתפקידו או יפוטר משורות המשטרה. זאת בעקבות החלטת המפכ"ל להשיבו לתפקיד, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, החליט לסגור את התיק ולא להגיש כתב אישום נגד הקצין הבכיר. בעקבות זאת הוחזר ריטמן לתפקידו מחופשה.

עם זאת, בתוך המשטרה ניתן לנקוט בהליכים מנהליים ובארגון בחרו שלא לעשות זאת. המפכ"ל נימק זאת בכך שלכאורה חלה התיישנות על המעשים. מתשובת המשטרה לעתירת הקצינה עולה כי במהלך הדיון שהתקיים בשאלה אם להשאירו בתפקיד, אמר אלשיך כי "יש להפסיק את התופעה של עדויות אנונימיות, ותופעות מעין אלה שהן חמורות לא פחות מהטרדות מיניות - נקודת איזון זו רגישה מאד ויש לשמר אותה".

התיק נסגר. המפכ
התיק נסגר. המפכ


למרות עמדתו, מצוין בפרוטוקול כי "מעיון בחומר הראיות עולים נושאים הראויים לליבון והדורשים תיקון הנחיות אשר יחודדו בראיון מפכ"ל שייערך לניצב, מבלי פגיעה בקצין עצמו. יודגש ויובהר שהביטחון לקבל החלטה זו ולתת משקל לאינטרס של הפסקת 'נורמות החיסולים' הפנימיים נשען גם על היכולת של משטרת ישראל לקיים מבדק מהימן וראוי, אשר אף תוקף מדעית, למועמדים לקידום, לכל הארגון ולבאים בשעריו ומאפשר להתעלם מתופעות של תלונות אנונימיות. מבדק זה מאפשר לזהות ולתחקר עד תום חשדות עולם נגד שורים ובכך תורם ליכולת התפקוד של המשרתים בארגון זוטרים כבכירים, מבלי שאלה יחששו להיקלע לסערה תקשורתית על לא עוול בכפם".

משטרת ישראל מסרה בתגובה להוראת בג"ץ: "חומר החקירה בנושא התלונה כנגד ניצב ריטמן הוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה שמצא, לאחר בחינת חומר הראיות, כי אין מקום להגשת כתב אישום. גם מפכ"ל המשטרה עשה כן ובחן מקרוב את כל החומר בנושא והגיע למסקנה דומה. היות ומדובר בהליך שלא היתה לו שום במה להתברר (מה שנוצל בציניות על ידי מי שהיו מושא להליך משמעתי חמור) משטרת ישראל שמחה על ההזדמנות להציג את שיקוליה
לבית המשפט ובאמצעותו לציבור, להסביר באופן שקוף את מכלול השיקולים שהביאו להחלטה ולהסיר את הסוגיה מסדר היום".

בהודעה נמסר עוד: "לצערנו, לא מעט גורמים מחוץ לכתלי בית המשפט בחרו לצדד במי שביצעו עבירות משמעתיות חמורות ולנהל קמפיין חסר כל ביסוס כנגד המשטרה. משטרת ישראל נלחמת בשנתיים האחרונות בתופעת ההטרדות המיניות בתקיפות ובשנה האחרונה גם בכלים שאף ארגון אחר טרם אימץ. התוצאות מדברות בעד עצמן. הצגת הדברים בפני בית המשפט, מהווה הזדמנות להזין את השיח הציבורי בעובדות ולהתמודד עם המניפולציה שמבצעים בעלי העניין בכלי התקשורת מזה שנה תמימה".

עורכי הדין איל כהן, אופיר סטרשנוב וירון לונדון, המייצגים את ניצב רוני ריטמן מסרו בתגובה: "ניצב ריטמן סומך על המפכ"ל והיועץ המשפטי לממשלה שבחנו את הדברים ביסודיות ושם את מבטחו בשופטי בג"ץ".