רשלנות, אך ללא כוונה פלילית: בית משפט השלום בירושלים החליט היום (שלישי) להעניש ללא הרשעה את הזמר שולי רנד בחבלה ברשלנות, בעקבות מאבק של הזמר עם אשתו מיכל. לפני כשלוש שנים התעמתו בני הזוג על שקית כשבמהלכו נפלה מיכל ונחבלה. בית המשפט שלח את רנד לתסקיר שירות המבחן, שם המליצו להימנע מהרשעתו והמדינה הסכימה לכך. השופט דב פולוק קבע בנימוקיו כי "לנאשם אין הרשעות קודמות, הוא הביע חרטה על מעשיו והוא נמצא היום במסגרת טיפולית. מן הראוי שלא לתת עונש העלול לפגוע בהמשך הטיפול, וכן אין סכנה להישנות המקרה בעתיד".



על כן, החליט בית המשפט להעמיד את רנד לפיקוח של שירות המבחן במשך 12 חודשים, בהסכמה עמו. השופט הורה לרנד להשתתף בכל מסגרת טיפולית אשר תיקבע על ידי שירות המבחן. בין רנד ואשתו היו יחסים מתוחים, ובכמה הזדמנויות הוא או מקורביו טענו שמיכל ניסתה לפגוע בו אישית ומקצועית. רנד גם הסתבך כלכלית בעבר, ושר החינוך נפתלי בנט החליט להעניק לו פרס מפעל חיים, בסך 150 אלף שקל, כדי לסייע לו. אז, פנו כמה חברות כנסת לשר בדרישה לבטל את הפרס, לאור האישום נגד רנד בגרימת חבלה לאשתו.


 


אשתו שהתה בעבר במעון לנשים מוכות



כזכור, בחודש יולי הודה הזמר החרדי בבית משפט השלום בירושלים בכתב אישום מתוקן שהוגש נגדו המייחס לו עבירה של חבלה ברשלנות. בכתב האישום המתוקן, אותו הגישה מחלקת התביעות של מחוז ירושלים במשטרה, נטען כי ביום ה-23 בנובמבר 2013, בשעות אחר הצהריים ניסה רנד לקחת שקית ששייכת לו אותה החזיקה בידיה רעייתו מיכל ותוך כדי ויכוח בין השניים בניסיון לקחת את השקית, נהדפה מיכל רעייתו לאחור ונפלה על הרצפה.



הזמר שולי רנד ואשתו מיכל. צילום: לם וליץ
הזמר שולי רנד ואשתו מיכל. צילום: לם וליץ



כתוצאה מהנפילה נחבלה הרעיה בשפשופים בצוואר ובשכמות. בפני השופט דב פולק טען רנד באמצעות סניגורו כי הוא ורעייתו מנסים לשקם את התא המשפחתי ואשתו שותפה למהלך. מיכל רנד שהתה במעון לנשים מוכות בין השנים 2012 ל-2013 והמשטרה ושירותי הרווחה הכירו את המשפחה בשל תלונות על אלימות במשפחה.