בצעד נדיר זיכה השבוע בית משפט השלום בתל אביב אדם שהואשם בביצוע מעשים מגונים תוך ניצול יחסי מרות באישה שעבדה תחתיו, בעקבות הודעת הפרקליטות על חזרה מכתב האישום. זאת לאחר שהתברר כי אמינותה של המתלוננת נגדו מוטלת בספק. בכך הסתיימו ארבע שנים של אימה, לחץ וחוסר ודאות. "חיי ניצלו", אומר הנאשם בעקבות הזיכוי.



הנאשם, ששמו נאסר בפרסום, והמתלוננת, עבדו יחד בחברה גדולה. בתום אחת ממשמרות הערב, הוא הסיע אותה לביתה. בהמשך התלוננה האישה במשטרה כי במהלך הנסיעה הוא עצר בחוף הים כדי "לעשן סיגריה" ושם נגע בה מתחת לחזייה, נישק אותה והניח את ידה על איבר מינו. כתב האישום הוגש רק שלוש שנים מאוחר יותר, למרות שהאיש הכחיש לחלוטין את המעשים. המתלוננת עלתה להעיד והעידה בביטחון רב. אלא שבחקירה נגדית של עו"ד גלאון קפלנסקי, שייצג את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית, החלו להתגלות בקיעים בגרסתה וסימני שאלה.



בשלב מסוים סיפרה האישה כי בסמוך לאירוע, היא שלחה לחברה שהעסיקה אותה ואת הנאשם מכתב המפרט את תלונתה וכל מה שעשה לה הנאשם, ושהמכתב שמור בביתה. לבקשת עו"ד קפלנסקי, הציגה המתלוננת מכתב שנחזה להיות משנת 2012, המפרט לכאורה בהרחבה את מעשי הנאשם. בנוסף, הציגה דף אחרון מתוך מכתב תשובה לכאורה למכתבה. אלא שתאריך המכתב היה מוקדם למכתב ששלחה לכאורה, ותוכנו לא עסק בתלונות על הטרדה מינית, אלא בנושאים כספיים בלבד.



בעקבות זאת, הפרקליטות הודיע לבית המשפט כי היא חוזרת בה מכתב האישום. "בעקבות התפתחויות ראייתיות, ובכלל זה המסמכים שהתקבלו מהמתלוננת, המאשימה סבורה כי התעורר ספק סביר באשמת הנאשם", כתבה. השופט, שמאי בקר, זיכה את הנאשם זיכוי מלא. לאחר הזיכוי, הגיע לסנגור מכתב מהחברה, לפיו מעולם לא התקבל מהעובדת מכתב העוסק בהטרדה מינית.



עו"ד גלאון קפלנסקי. צילום באדיבות המצולם
עו"ד גלאון קפלנסקי. צילום באדיבות המצולם



"בארבע השנים האלה החיים שלי נהרסו", אמר האיש ל"מעריב אונליין". "תחום עבירות המין רגיש מאד, במיוחד בימים אלה, ופתאום מצאתי את עצמי מואשם בדבר שלא עשיתי. אני אדם שמכבד נשים ואוהב את המשפחה שלי. כששמעתי על הזיכוי, הלב שלה כמעט הפסיק לפעום. אני מרגיש שנולדתי מחדש".



תגובת פרקליטות תל אביב: "טרם הגשת כתב האישום ולאחר שנערכה פגישה עם המתלוננת, סברה הפרקליטות כי ישנו סיכוי סביר להרשעת הנאשם וכתב האישום הוגש. במהלך ניהול ההוכחות בתיק, התרחשו התפתחויות ראייתיות שלא היו ידועות קודם לכן ושהצריכו בירורים ובדיקות שנערכו על ידי הפרקליטות. בעקבות זאת,התעורר ספק סביר באשמת הנאשם ולא היה קיים עוד סיכוי סביר להרשעתו. בהתאם למדיניות הפרקליטות לבחון עצמה בכל שלב משלבי ההליך, החליטה הפרקליטות לחזור בה מכתב האישום והנאשם זוכה"