המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד שקד דהן, הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד שני שוטרי סיור לשעבר בתחנת עירון בגין שוד, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום, במהלך חודש ינואר, בעת שהיו בתפקיד כשהם לבושים מדים ונושאים נשק, אזיקים וגז פלפל, הבחינו השוטרים עמראן גדיר ומוחמד שיבלי ברכבו של המתלונן, והחליטו לעכב אותו בשל חשדם כי מדובר ברכב גנוב.



לאחר שערכו חיפוש ברכב ותשאלו את המתלונן, הם ערכו חיפוש על גופו, במהלכו מצא גדיר בכיס מכנסיו של המתלונן סכום של 6200 ש"ח לערך. או אז, על פי כתב האישום, תפס השוטר בדש חולצתו של המתלונן, דחף אותו כשפניו מופנות לכיוון הרכב, הוציא מכיסו את הכסף ונטל אותו לידיו, תוך שהוא מזהיר את המתלונן לא לספר על כך לאיש ובהמשך, אף אמר לו, כי הוא "יחתוך" אותו במידה ויספר על לקיחת כספו.



בהמשך, החזיר גדיר 1000 ש"ח מתוך סכום הכסף הגנוב למתלונן, כפי שרשם בדוח הפעולה השקרי. שני השוטרים חלקו ביניהם באופן שווה את סכום הכסף הגנוב שנותר. למחרת בעקבות חשד שעלה בקרב אחד משוטרי התחנה, לפיו כספו של המתלונן נגנב החליטו השניים להחזיר למתלונן את כספו הגנוב. בכתב האישום נכתב כי במעשיו, גנב עמראן גדיר את כספו של המתלונן, בהיותו במדים, מזוין בנשק, בעודו מציג בפניו מצג שווא של שימוש כדין בסמכותו כשוטר כדי להשיג את כספו, ובשעת מעשה איים לבצע בו מעשה אלימות כדי להשיג את הכסף או כדי למנוע התנגדות לגניבתו.



כמו כן נטען כי עשה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין. במעשיו, קיבל מוחמד שיבלי במזיד כסף, כשהוא יודע כי בפשע נגנב, ונטל עליו, ביחד עם עמראן גדיר, את השליטה או העשיה. בנוסף, קשרו השניים קשר לביצוע פשע.