פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד עאוני זידאת בן 24 מנצרת עלית, שנאשם ברצח אשתו אחלאם (20) ב-25 לאוקטובר השנה. במקביל, הפרקליטות הגישה בקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטים נגדו. זאת, למרות שטרם נמצאה גופתה של הנרצחת.



על פי כתב האישום, יום לאחר הרצח הגיע זידאת לתחנת משטרת נצרת וטען כי אשתו נחטפה בידי שני רעולי פנים בכביש 79 בעת שחזרו השניים מבילוי משותף בחיפה. גרסת המתלונן לא נשמעה אמינה לחוקרי המשטרה והוא נעצר באותו ערב. השוטרים ערכו חיפושים נרחבים לאיתור הנרצחת, תחילה באזור שכונת בת גלים בחיפה על ידי שוטרים ומתנדבים מיחידת הצוללנים של משטרת ישראל.



חיפושי המשטרה לאיתור הגופה של אחלאם זידאת

בחקירה הושקעו משאבים רבים ועם התקדמותה התרחבו החיפושים באמצעות יחידות המשטרה כגון פרשים, כלבנים, מתנדבים ומסוקים שהתמקדו באזור נצרת עלית בניסיון לאתר את גופת הנרצחת. בסרטונים המצורפים לכתבה זו, ניתן לראות את חלק מפעולות החיפושים, שכאמור לא נשאו פרי.

חיפושים לאיתור הגופה של אחלאם זידאת



אחלאם זידאת . גופתה לא אותרה. צילום: באדיבות המשפחה

"טוען שאשתו נחטפה"

מהחקירה עלה כי בתאריך 24.10.16 הגיעו בני הזוג לחדר שכור בנצרת עלית, שם על פי החשד חנק הנאשם את אשתו וגרם למותה. לאחר הרצח הרים את המנוחה בזרועותיו אל מכוניתם ובהמשך אף נטל מגיסו את חפירה שככל הנראה שימש אותו לקבורת הגופה. במהלך החקירה, נחקרו עשרות נחקרים ולמרות כל זאת מקום קבורתה של המנוחה עדיין לא אותר.

עורך הדין ואסים דאהר ומראם יונס מהסניגוריה הציבורית, שמייצגים את הנאשם, מסרו: "עאוני טוען כי אשתו נחטפה והוא מסר את גרסתו לחוקרים. הוא מכחיש את כל החשדות שהועלו כנגדו. לאחר שנקבל את חומרי החקירה נלמד אותם ונגיב בבית המשפט".

לפי נתוני המשטרה, מתחילת השנה אירעו במחוז הצפון 20 אירועי רצח, 16 מתוכם במגזר הערבי. עד היום הוגשו 13 כתבי אישום של מקרים שפוענחו בזמן קצר יחסית.