פרקליטות מחוז דרום החליטה היום (ראשון) לסגור מחוסר אשמה את התיק נגד הפעיל החברתי אנס אבו דעאבס (26), תושב רהט, שהואשם בהסתה להצתות. כזכור, ביום ראשון בשבוע שעבר החליטה המשטרה לשחרר בתנאים מגבילים את אבו דעאבס, שנעצר ביום חמישי בחשד להסתה להצתות בפייסבוק. כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב", המשטרה החליטה להקדים את שחרורו ביממה, מאחר והוכח כי הפוסט שכתב היה אירוני.



שעתיים לפני השחרור, הגנה המשטרה בחירוף נפש על בקשתה להאריך את מעצרו של הפעיל, ואף שכנעה את בית המשפט המחוזי שמדובר באדם שמהווה סכנה. שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, עמית כהן, אף דחה את ערעורו של הפעיל החברתי וקבע בהחלטתו, כי יש חשד סביר לחשדות המיוחסים לו, וכי מדובר באדם שהוא מסוכן לציבור. לדבריו, גם הפוסט הראשון, שהמשטרה קבעה כי הוא גינה בו את המתלהמים בהאשטאג "ישראל עולה בלהבות", הוא בעייתי, והדגיש כי הוא הסתמך בהחלטתו על השוטרים הערבים שתירגמו את הפוסטים של הפעיל.



אבו דעאבס אמר ל"מעריב אונליין": "אני עם רגשות מעורבים. מצד אחד שמח שהסיפור נגמר מבחינתם. אבל מצד שני, יש בלבי כעס גדול על המערכת שהדבר הזה לא היה אמור להיות מלכתחילה. בסופו של דבר, שימח אותי שהחברה העברית יודעת לעמוד עם הצדק, ולא מתרגשת מהסתה הפוכה. אני מקווה שהמשטרה תלמד לקח, שלא בהכרח הערבים אחראים על כל האסונות שנגרמים בארץ".



הפעיל החברתי המשיך: "אומנם הפעם אני, הקורבן, יצאתי כשידי על העליונה, אבל מצד שני זה מעלה חשש לגבי מה שהמשטרה יכולה לעצור ולהאשים אחרים על לא עוול בכפם. אני מקווה שהתקשורת הישראלית והציבור הישראלי יפקח עיניים, ויהיה ער להאשמות המועלות כל פעם מחדש. אני מקווה שבסופו של יום, האנשים כן ילמדו את השפה הערבית, שלא רק שתוסיף לכל מי שלומד אותה, אלא גם הייתה חוסכת לי עוגמת הנפש במעצר השווא. אלה היו הימים הנוראים ביותר בחיי".



עו"ד אייל אביטל, סנגורו של הפעיל החברתי, אמר, כי הוא שמח על החלטת הפרקליטות. "מלכתחילה אמרנו שמדובר במעצר שווא. חבל שאזרח מוצא את עצמו עצור במשך ארבעה ימים על לא עוול בכפו, וזאת רק בשל רשלנותה של המשטרה", הוסיף.