ביום ראשון תתכנס ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר כדי לדון בבקשה נוספת של הנשיא לשעבר משה קצב לשחרור מוקדם. היום (חמישי) נודע שפרקליטות המדינה שוב תתנגד לשחרורו, לאחר שבקשתו נדחתה נדחתה בפעם הראשונה בחודש אפריל ושוב לפני ארבעה חודשים. על פי עמדת הפרקליטות, המפתח לשחרורו המוקדם של קצב נמצא עדיין בידיו ותלוי בהכרתו ובהודאתו במעשים שביצע. בפרקליטות יטענו כי אין נתונים חדשים המצביעים על שינוי נסיבות, באופן שמצדיק את שינוי ההחלטות הקודמות של ועדת השחרורים. לשיטת הפרקליטות, הטיפול שעבר נשיא המדינה לשעבר לא משמעותי ברמה שהופכת אותו ראוי לשחרור.



המדינה תבקש מוועדת השחרורים לתת משקל משמעותי לפגיעה בנפגעות העבירה בפרשה. פגיעה, המתחזקת בין היתר נוכח ההכחשה המתמשכת של קצב את מעשיו. עם זאת, על פי עמדת הפרקליטות, ככל שקצב יתקדם בטיפול משמעותי, תישקל עמדה זו מחדש.



כזכור, בדחייה השנייה, ההחלטה התקבלה בניגוד לחוות הדעת של הרשות לשיקום האסיר, לפיה ניתן לשחרר את הנשיא לשעבר, וכי הוכנה לו תכנית שיקום מסודרת. בכך התקבלה עמדת פרקליטות המדינה שלא שהתנגדה לשחרורו של קצב.



בחודש שעבר נחשף בערוץ 2 תיעוד של משה קצב לראשונה כשהוא מדבר על המאסר שהוא מרצה בגין עבירות מין. ההקלטה נערכה בעת חופשה של קצב, טרום הכרזת החלטת ועדת השחרורים לפני כחצי שנה. במהלך החופשה הגיע הרב המקובל נתנאל הכהן לבקרו, ביקור שהוקלט במצלמה נסתרת. בשיחה שניהלו השניים, העביר קצב ביקורת קשה על המערכת, שלטענתו לא פעלה כראוי: "שופטים מחקו מהפרוטוקולים דברים, נרדמו באמצע דיון, שופטים שאין להם חוות דעת, שום צילום, שום מסמך, שום דבר... אין תלונה בפרשה הזאת. בנו תיק שבגללו בכל העולם כבר עשר שנים מכפישים אותי. בגלל שאין להם כלום הם מתעמרים בי יותר". 



קצב שטח את טענותיו: "אני 40 שנה בחיים הציבוריים. הייתי 15 שנים בממשלה והייתי נשיא שבע שנים. הייתי בצמרת המדינה, ועדיין לא הכרתי את המערכת. אם לי עשו ככה, מה עושים לאזרח פשוט? בטח עוד יותר גרוע. במדינה הכי דמוקרטית ומתקדמת לא יעשו ככה. באיראן ובסעודיה חותכים איברים. אז תחתכו לי רגליים, רק אל תשמיצו אותי כמו שאתם עושים". 



בעקבות פרסום ההקלטה היום, הוחלט בשב"ס לזמן את קצב לבירור, בסופו יוחלט האם להעמידו לדין משמעתי, כיוון שלטענתם אין מן הנמנע שקצב ידע שהוא מתועד, ואם אכן ידע, מדובר בעבירה משמעתית.