גבר בשנות ה-40 לחייו חשד שאשתו בוגדת בו ותיעד אותה נוסעת לאזור ירושלים, שם צילם את מעשה הבגידה. אולם בית הדין הרבני סירב לקבל את הצילומים בטענה לחדירה לרשות הפרט. גבי גזית בדק ב-103FM כיצד מתעדים בני זוג שבוגדים, בשיחה עם עו"ד יואל ריפל, המומחה לדיני משפחה. "בבית דין רבני, 'רק על פי שניים יקום דבר', כלומר עדותו לא הייתה מתקבלת בכל מקרה", טען ריפל. "כשקוראים את פסק הדין, זה לא בדוק בגלל צנעת הפרט, אלא עדות של עד אחד. גם כשמגישים תמונות שצולמו, על פי הגמרא צריך שני עדים. אם הבעל היה מביא אתו חבר והיו שני עדים ניתן היה להגיש את הראיות האלה".



"יש מתח בין שני עקרונות", טען עו"ד ריפל, "מצד אחד צנעת הפרט, הגנת הפרטיות ומניעת האזנות סתר. מצד שני גילוי האמת, שבבתי דין רבניים צריכה להיות ממש ממש מדויקת, 'מכחול בשפופרת'. את זה צריך להוכיח ואפשר להוכיח. אבל יש רשות הרבים ויש רשות הפרט. אין אפשרות לצלם לתוך בית של אדם. אם חוקר פרטי מצלם את אשת הלקוח כשהיא נמצאת עם גבר אחר בתוך בית, זו עבירה על חוק הגנת הפרטיות. גם אם הוא מחוץ לבית וכל אחד יכול לראות, התיעוד הוא חדירה לפרטיות. גם חדר בבית מלון נכנס להגדרה של רשות הפרט. הרכב נמצא ברשות הרבים וניתן לצלם גבר זר עם אשתך בתוך הרכב ובלבד שזה יהיה על ידי שני עדים. יש מתח בין בג"ץ, שיותר שומר על צנעת הפרט, לבין בתי הדין הרבניים, ששם יש מדי פעם פסקי דין שמתירים הצגת ראיות שהושגו בניגוד לחוק". 

החוקר הפרטי מיקי וילקומירסקי ששוחח גם הוא עם גזית, חלק על דעתו: "גם צילום בתוך רכב הוא אסור. רכב, כמו דירה, הוא ברשות היחיד. יש כאן את נושא הקמצנות. מי שמנסה להחליף את החוקר הפרטי, אחר כך גם ייצג את עצמו בבית משפט כדי לחסוך עורך דין, ובסוף הוא יישא בתוצאות שלא יהיו נעימות. חוקרים פרטיים מודעים מאוד לנושא רשות היחיד. לפחות פעם בשבוע אני מקבל בקשה למעקב בתחום האישי. אז מספיק שהזוג נכנס למלון או מלונית של פרק זמן קצר, באמצע היום, ויוצאים אחרי שעה-שעתיים, אף אחד לא יכול לחשוד שהם הלכו לעשות שם שיחת נפש. גם רכב שנכנס לתוך חורשה חשוכה, אנחנו מצלמים אותו נכנס לחורשה. הלקוח שואל – למה לא נצמדת לחלון הרכב לצלם את 'המכחול בתוך השפופרת', ואני מסביר שעצם צילום הכניסה והיציאה לחורשה זה מספיק. וכשהם נפרדים בתחנת דלק, מתחבקים, מתנשקים והיא הולכת לרכב שלה בחיוך, זה אומר את שלו. מה שקובע זה אופי המפגש. בית הדין הרבני יקבל את זה". 

התכנית של גבי גזית ב-103FM, ימים א'-ה' ב-10:00