"לפני שבועיים נפלו עלי השמים", מספרת היום (ראשון) ענת שינדלר, שבעלה, יובל שינדלר (58), שוטר מתנדב באגף התנועה, נפצע קשה מאד בתאונת פגע וברח בצומת גלילות. את הדברים אמרה שינדלר עם הגשת כתב האישום נגד מחמוד בדיר (23), הנהג הפוגע, תושב כפר קאסם. בדיר הואשם בכך שנהג תחת השפעת אלכוהול וסמים, פגע בשוטר המתנדב שרכב על אופנוע בנתיבי איילון, פצע אותו קשה וברח מהמקום, תוך שהוא מפקיר אותו סמוך לאופנוע שעלה באש.



מאז התאונה שינדלר מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון. הוא עבר כבר חמישה ניתוחים וצפוי לעבור ניתוח נוסף ומורכב מחר. הוא סובל מפגיעת ראש והרופאים מציינים כי חשש לנזק מוחי נרחב. אשתו ושתי בנותיו, בנות 25 ו-30, סועדות אותו סביב השעון. "צריך לקלח אותו, להרים אותו לאסלה", מתארת ענת. "אבל זאת רק ההתחלה. נכונה לנו עוד תקופה ארוכה של שיקום. המשטרה עוזרת לנו מאד, אבל אנחנו קורסות".



"מי היה מאמין שבסוף אחד כזה יפגע בו?"



אשתו ובנותיו של שינדלר מתקשות לחזות באבי המשפחה במצבו הקשה. עד לפני התאונה הוא היה בריא, חסון ופעיל וניהל עסק לטיפול במלגזות. "בעלי עובד לבד ומאז התאונה העסק סגור, הנזק הכלכלי הוא עצום", הוסיפה זוגתו וסיפרה על התנדבותו במשטרה מזה שמונה שנים: "הוא קיבל אותות הצטיינות, בחר לתת עזרה לאזרחים. צריך להבין שהשוטרים הם לא הצד הרע בסיפור, אלא הנהגים הבריונים. מי היה מאמין שבסוף אחד כזה יפגע בו?".



לאחר שעודכנה ענת על הגשת כתב האישום, ציינה: "חשוב שהנאשמים יבואו על עונשם ושכולם ידעו שלא לגיטימי לפגוע ולברוח. הגיע הזמן להפסיק עם הבריונות והאלימות בכבישים. ולהבין שהשוטרים עושים מלאכת קודש". 



התנדב כדי להילחם בעברייני תנועה. צילום: באדיבות המשפחה




נסע תחת השפעת סמים ואלכוהול, הפצוע נותר מדמם בזירה



מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בדיר וחבריו עולה כי בדיר נהג בפסילת רישיון, בהשפעת סמים ואלכוהול, ונמלט במונית מזירת התאונה, תוך שהוא מותיר את הפצוע מדמם בזירה. "המלחמה של יובל הייתה להוריד אנשים כאלה מהכביש", מציינת אשתו בכאב. שני חבריו של הנהג, אשר מכתב האישום עולה כי יש לו היסטוריה של הרשעות בתיקי תעבורה, הואשמו אף הם כי ניסו לסייע לו להסתיר את מעורבותו בתאונה.



ביום התאונה נהג בדיר בנתיבי איילון לכיוון צפון, בתחילת מחלף גלילות, כשהוא נוסע בנתיב השמאלי. באותה העת, במסגרת תפקידו כסייר תנועה, רכב שוטר מתנדב על אופנוע, לפני הרכב של בדיר. על פי כתב האישום, במהלך הנסיעה בדיר נרדם ופגע עם חזית רכבו בחלקו האחורי של האופנוע בעוצמה רבה.



האופנוע נהדף לעבר מעקה הבטיחות מצדו השמאלי של נתיב הנסיעה והחליק, עד אשר נעצר והחל לעלות באש. כתוצאה מהתאונה נהדף השוטר מהאופנוע, הוטח אל עבר הכביש בעוצמה רבה ונגרמו לו חבלות חמורות. בדיר נמלט מהרכב מבלי להזעיק עזרה, תוך שהוא מותיר את הפצוע מחוסר הכרה בסמוך לאופנוע, שבער והיתמר ממנו עשן סמיך, שנראה למרחוק.



הנאשם נסע במונית לביתו שבכפר קאסם ובמהלך הנסיעה הוא יצר קשר עם חבריו. "כל העולם שרוף פה, אני חוזר במונית לכפר, אני אומר לך שהכל נשרף פה, בוא תראה את אני לא יודע מה קרה", הוא אמר להם בטלפון.



לפי כתב האישום, החברים התקשרו למוקד 100 של המשטרה ומסרו תלונה כוזבת על כך שהרכב נגנב טרם התאונה. כאמור, כתב האישום מייחס לחברים שיבוש הליכי משפט ואילו בדיר נאשם בשורה ארוכה של עבירות, ביניהן הפקרה לאחר תאונה, חבלה חמורה, שימוש בסם מסוכן לצריכה עצמית, נהיגה בזמן פסילה ונהיגה בשכרות.