עשרות משפטנים, אנשי אקדמיה, עיתונאים ואמנים חתמו על עצומה הקוראת לחברי הוועדה לבחירות שופטים למנות יותר שופטות לבית המשפט העליון. העצומה, פרי יוזמה של שדולת הנשים, מציעה למנות לפחות שתי נשים לתפקיד הבכיר בסבב המינויים הקרוב. הוועדה לבחירת שופטים דנה בימים אלה במינוי ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון, שיחליפו את הנשיאה מרים נאור ואת השופטים צבי זילברטל, סלים ג’ובראן ואליקים רובינשטיין, שצפויים לפרוש השנה.



שרת המשפטים איילת שקד פרסמה רשימה של 28 מועמדים, שמתוכם שבע נשים. יצוין כי שופטת ראשונה מונתה לבית המשפט העליון רק ב־1977, ובכל שנותיו כיהנו בו עשר שופטות בלבד. אפילו כיום, אחרי שתי נשיאות בבית המשפט, מכהנות בו רק ארבע שופטות מתוך 15 שופטים - מעט יותר מרבע.



"ללא מינוי שתי נשים לפחות בסבב המינויים הנוכחי, ייוותר בית המשפט העליון עם ייצוג מגדרי חסר ומטריד לעוד שנים ארוכות", נכתב בעצומה, שהתפרסמה ביום חמישי האחרון וצברה בינתיים יותר מ־3,500 חתימות, "אנו קוראים לכם להפעיל את שיקול דעתכם בסבב המינויים הנוכחי, תוך הכרה במחויבותכם הציבורית והמשפטית לקידום השוויון בין המינים ובהשלכות בחירותיכם על הרכבו המגדרי של בית המשפט העליון”.