לבית הדין הגבוה לצדק הוגשה היום (חמישי) עתירה עליה חתומים לא פחות מ-19,083 אזרחים, הדורשים מביהמ"ש להורות על חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת כלי השיט, קשריו עם איש העסקים ארנו מימרן וחשיפת החשדות בחקירה הנוכחית נגד נתניהו, זאת עקב הודעתו המעורפלת של היועמ"ש מנדלבליט מיום שני השבוע. בשל דחיפות העניין מבקשים העותרים, בראשות ח"כ אראל מרגלית ועו"ד אלדד יניב, להקדים המועד להגשת תשובת המדינה, שנקבעה ל-1 במרץ כבר לשבועיים הקרובים. 



כזכור, לפני כחודש יצאו ח"כ מרגלית ועו"ד יניב במחאה ציבורית ובדרישה לחקור את נתניהו בפרשות השונות, שרובן הגדול נמצאות עדיין תחת ההגדרה המקלה של "בדיקה מקדימה". היום הוגשה העתירה עם שמותיהם של 19,083 אזרחים ואזרחיות, לבג"ץ. לטענתם, יש לפתוח בחקירה גם ב"פרשת כלי השיט", כאשר רק לאחרונה במסגרת ה"בדיקה" פשטה המשטרה על משרד הביטחון, נחקר סגן ראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) והוצגו ראיות המצביעות על מעורבות ישירה של אנשי רה"מ בביטול המכרז.



בנוסף לכך, העביר ח"כ אראל מרגלית מידע על אודות מעורבות בכירים ישראלים בשינוי שם החברה של המספנה הגרמנית טרם העסקה, וכן מעורבות בעייתית של גורמים עוינים, בהם שר ההגנה הלבנוני, בבעלות התאגיד הגרמני והחברה הבונה לישראל את ספינות "סהר 6".



עוד דורשים העותרים מבית המשפט שיורה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בפרשות נוספות שחוסות עדיין תחת "בדיקה מקדימה", כגון פרשת ארנו מימרן והעברות הכספים לנתניהו באמצעות עורך דינו דוד שימרון, כספים שהוחזקו אצלו בנאמנות. במסגרת העתירה הגישו אף ראיות נוספות על קשריו של מימרן עם בא כוחו של נתניהו, עו"ד שימרון, שאף פתח למימרן חברה בישראל. כזכור, ארנו מימרן הורשע בהלבנת 330 מיליון יורו ונשלח למאסר בצרפת ובמהלך עדותו טען שהעביר סכומי כסף גדולים לרה"מ נתניהו, טענה שהוכחשה על ידי ראש הממשלה.



בנוסף דורשים העותרים לחשוף את החשדות הפליליים והפרשיות שבגינם נחקר רה"מ, זאת נוכח הודעתו המעורפלת של היועמ"ש מיום שני האחרון, שבה פירט שורה של נושאים שבהם התקיימה בדיקה, ובהם הוחלט שלא לעבור לחקירה פלילית ולא הוחלט על סגירתם, אך נמנע מלציין מהן העבירות שבהן נחשד רה"מ, והסתפק באמירות כלליות כגון "עבירות מתחום טוהר המידות", או "טובות הנאה".



בסיכום העתירה נכתב: "התנהלותו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בניהול הבדיקה המקדימה, בנושא החשדות הפליליים בענייני רה"מ, היא התנהלות בלתי סבירה באופן קיצוני, באופן היורד לשורשו של עניין. בנסיבות אלה, מתחייבת התערבות שיפוטית, בטרם יהיה מאוחר מדי".



ח"כ אראל מרגלית מסר בתגובה לעתירה, כי "צריך להפסיק לשחק מחבואים. על ראש הממשלה להיחקר בהקדם בפרשות שחיתות שחוסות תחת 'בדיקה'". לדבריו, "לפי הודעת היועמ"ש, אין לדעת אילו פרשות נחקרו ואילו נסגרו. אי אפשר להמשיך במדיניות של "בדיקה מקדימה" כאשר אפילו הציבור נחשף לראיות שעברו את החשד הסביר ומחייבות חקירה או כאשר המשטרה פושטת על משרד הביטחון. העובדה שבדיקה אחת עברה לחקירה פלילית ומיד זימנו את רה"מ לחקירה באזהרה, מצביעה על מצב שבו החקירה לבשה מעטה של בדיקה. רה"מ נגוע בקשרים מושחתים, והדבר מוסתר מהציבור".