פרקליטות מחוז מרכז החליטה היום לסגור (שלישי) לסגור את התיק נגד ד', תושב בית אלעזרי, שנחשד בירי למוות בפורץ אשר היה מעורב בניסיון גניבת משאיתו בחודש אוגוסט, וזאת מחוסר אשמה. מהפרקליטות נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול הנסיבות הרלוונטיות בתיק. הודעה מטעם הפרקליטות נמסרה לפרקליטו של החשוד.
הפרשה החלה כשהחקלאי התקשר למשטרה והתלונן שמנסים לגנוב את משאיתו. על פי חומר הראיות שנאסף, החשוד ניסה להבריח בקולו את הפורצים ואחד מהם הרים חפץ והתקדם לעברו של החשוד. החשוד הסתובב על מנת לברוח חזרה לביתו, אך מעד, נפל ונפצע בידו. בשל חששו כי הפורץ מתקדם לעברו, הסתובב החשוד ובעודו מתרומם ביקש לירות לכיוון האוויר במטרה להרתיע את הפורצים. החשוד ירה מספר יריות, ואחד הכדורים פגע במנוח אשר נפטר כתוצאה מכך.

זמן קצר לאחר האירוע נעצרו שני החשודים האחרים בניסיון הגניבה.

כמה ימים לאחר מכן שחזר ד' את האירוע: "תוך כדי שיצאתי מהבית שמעתי רעשים של משאית מונעת. יש לי רישיון אז ליתר ביטחון תפסתי את האקדח שלי, ותוך כדי שהלכתי בזהירות, ראיתי שלוש דמויות, כמו צללים כי היה חשוך. ראיתי אחד מהם מרים מוט או ברזל או קרש, לא זיהיתי מה. תוך כדי שהוא הלך לכיווני, הוא אמר לי 'לך מפה'. הסתובבתי, נפלתי ותוך כדי דרכתי את הנשק ויריתי באוויר".

"זה היה יכול לקרות לי, לך לכל מי שבמושב", אמר ד', והוסיף: "אני לא גיבור, זה מערב פרוע של פריצות".

פרקליטו של החקלאי, עורך דין בנצי קבלר, אמר בתגובה להחלטת הפרקליטות, כי "אני מאד שמח שהפרקליטות קיבלה את הסברנו והגיעה להחלטה הנכונה ואולי דווקא על רקע האירועים בימים האחרונים ההחלטה חשובה כפליים. צר לי כי בינתיים נלקח אקדחו של מרשי ואני תקווה כי סגירת התיק בעילה המזכה למעשה, של חוסר אשמה, תביא להשבתו המהירה של נשקו לידיו".

יו"ר השדולה לעיצוב מדיניות נשיאת כלי יריה בישראל, ח"כ אמיר אוחנה, אמר בתגובה לסגירת התיק, כי "כפי שאמרתי מהרגע הראשון - האזרח מבית אלעזרי צריך לקבל צל"ש - לא כתב אישום. ידעו אזרחינו שנגבה אותם כשיגנו על עצמם או על רכושם, שלהם או של זולתם, וידעו הפושעים והמחבלים - שדמם בראשם. אמשיך לפעול כדי להקל במתן היתרים לנשיאת כלי יריה ולמימוש הזכות להגנה עצמית בשדולה שבראשותי ואני משבח את השר לביטחון הפנים ואנשי משרדו על המדיניות הנכונה והנחושה שהם מפגינים".