לבית המשפט המחוזי בבאר שבע מוצג הבוקר (רביעי) בפעם השנייה הסדר הטיעון שהשיגה הפרקליטות עם העבריין שלום דומרני. זאת לאחר שבשבוע שעבר, בצעד נדיר, חזר בו הנאשם מההסדר מול השופטים, היום אמור היה להתקיים דיון שבו תישמע עדותו של עד המדינה נגד דומרני, תחת אבטחה כבדה. אולם בימים האחרונים התנהלו מגעים בין הפרקליטות לבית ההגנה של דומרני והיום שוב הפתיע היעד המרכזי את הגורמים במשפטו והודיע כי יסכים לרצות שש שנות מאסר.



דומרני נחשב ליעד בכיר של משטרת ישראל, ואנשיו נעצרו באוקטובר 2015 במבצע רחב היקף של המשטרה, במסגרת אחת הפרשות הגדולות של מחוז הדרום. הרקע למעצר היה מאבקי שליטה על זירת העולם התחתון בעיר אשדוד. פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד 31 נאשמים, כל אחד על פי חלקו, בגין ביצוע עבירות של רצח, ניסיונות רצח, קשירת קשר, עבירות בנשק ועוד.



דומרני הואשם בשותפות למספר ניסיונות רצח, כאשר חלקו בא לידי ביטוי במימון ובמתן אמצעים ומעורבות ממשית בביצוע המעשים. בחודש שעבר הגיעו ההגנה והתביעה להסכמה על הסדר הטיעון, שהיה אמור לקבל את אישור בית המשפט בשבוע שעבר, אולם, כאמור, חלה בפרשה תפנית חדה, כאשר בצעד נדיר, חזר בו הנאשם מההסכמות.



השופטים נזפו בהגנה על הצעד. "הצדדים לא הגיעו להסדר, חרף הצהרה אחרת שהושמעה בדיון הקודם", ציינו. בעקבות זאת, הוחלט להמשיך ולנהל את שלב ההוכחות במשפט ונקבע דיון נוסף להיום, אולם כאמור, כעת דנים השופטים באזור ההסדר.