ארבע שנות מאסר נגזרו היום על גמאל אבו סיאם, תושב רהט בן 34, בגין הריגתם של שבעה בני אדם בתאונה בנשר בשנת 2013. כמו כן, נשלל רשיונו של אבו סיאם ל-15 שנים, ונגזר עליו לשלם פיצויים למשפחות ההרוגים בסכום של 25,000 שקלים לכל משפחה. השופט סעאב כמאל נימק את הצורך להחמיר בעונשו של אבו סיאם, "לאור התנהגותו הפזיזה והמסוכנת, שהביאה לתוצאה הטרגית".



עוד ציין השופט את "השיקול של האינטרס הציבורי שבהרתעה בו גמול שמתבטא במתן משקל לסבל של משפחות המנוחים, וכן ריבוי הקורבנות שגבתה התאונה, ואת ההכרח להילחם בתאונות הדרכים, תוך התרעה מפני אי הקפדה על חוקי התנועה, במיוחד כשמדובר בנהג של כלי רכב כבד ומסוכן, בעל משקל חריג, עם עוצמה ופוטנציאל לנזקים קשים, כמו שאירע, למרבה הצער, בפועל".



בעקבות התאונה, שאירעה ב-10 באפריל, אבו סיאם הורשע בהריגה, מהירות מופרזת, אי האטה, נהיגה ברכב לא תקין, הובלת מטען חורג ועבירות נוספות. מכתב האישום שהוגש נגדו, בו הודה אבו סיאם, עולה כי בבוקר התאונה הוא נהג במשאית, שהובילה חלוקי נחל במשקל של כ-74,000 ק"ג חלוקי נחל, כאשר המשקל המותר פי על הרישיון היה עד 62,000 ק"ג.



הוא נהג במשאית ממשתלת הכרמל לצומת דניה, כשהוא נוהג בירידות המובילות מעוספיא לכיוון חיפה במהירות בלתי סבירה ביחס לתנאי הכביש ולמשקל היתר אותו הוביל. במהלך הנסיעה החל עשן להיתמר מהמשאית בשל שחיקת הבלמים, אולם אבו סיאם לא התייחס לכך ולא שעה לניסיונות של נהגים שחלפו על פניו להזהירו.



בהגיעו כ-800 מטר מצומת הרחובות בר יהודה ומשה דיין בנשר, איבד אבו סיאם שליטה על המשאית, שפגעה ברכבים שהיו בסמוך, חלקם התלקחו. כתוצאה מכך איבדו את חייהם כרים דבאח, ראיד עומר, דאהש אמון, עבד אלכרים דבאח, נזיה חסארמה, אחמד דראושה וריאד דראושה.