החקירה נמשכת: מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס הגיע הבוקר (ראשון) בפעם השנייה להיחקר במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה בפרשת ההקלטות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויצא משם רק אחרי יותר משמונה שעות. על פי דיווח בגלי צה"ל, מוזס עומת עם תמלילי ההקלטות של שיחותיו עם ראש הממשלה.



ואילו נתניהו עצמו, התייחס הבוקר בישיבת שרינו לחקירות נגדו, על רקע הפרסומים הרבים ואמר: "מטבע הדברים, אני לא יכול להיכנס לגופם של דברים. מה שאני יכול לומר לכם זה שיש קמפיין של הדלפות מגמתיות שנועדו להטעות את הציבור ולעוות את התמונה האמיתית כאילו היו כאן עבירות שלא היו, והדברים הללו יתבררו בהמשך". 


שלשום ואמש פרסם עיתונאי ערוץ 2 גיא פלג ב"אולפן שישי" וב"חדשות סוף השבוע" תמלילים של השיחות בין השניים, שמהם עולה כי הם "סוחרים" בעיתונאים ובודקים את מי יוכל מוזס להעסיק ואת מי יוכל לרסן ולהשתיק כדי לשנות את אופי הסיקור העיתונאי של נתניהו ולעשותו אוהד יותר, בתמורה לצמצום כוחו של מתחרהו של "ידיעות אחרונות", החינמון "ישראל היום".

וכך נשמעו השיחות:

מוזס: "תן לי ימני (עיתונאי בעל דעות ימניות), אני אומר לך את זה כבר הרבה זמן".

נתניהו: "אני לא יכול להמציא. חגי סגל, שלדון (אדלסון, הבעלים של העיתונים "ישראל היום" ו"מקור ראשון") לקח אותו להיות עורך 'מקור ראשון'".

מוזס: "תביא מישהו שיכתוב מחר בבוקר מאמרים, נו תביא. כבר מחר בבוקר, בלי קשר לכלום, לפני החוק, לפני הכל. מנסה להראות לך רצון טוב. תביא".

נתניהו: "קח את הבחור הזה. הכדורגלן הזה, אבי רצון".

מוזס דוחה את ההצעה: "עזוב את זה, אני צריך לשמור עליך מפניך. צריך מישהו שיכול לכתוב באמצע השבוע מאמרים. תן לו (לארי הרו) שניים־שלושה שמות ואנחנו נפנה אליהם, אבל צריך לבדוק איתם שלא התבטאו פומבית בנושא החוק".

נתניהו ומוזס נשמעו מדברים על פרשנית "ידיעות אחרונות" סימה קדמון ועל עיתונאי ערוץ 2, הכותב גם ב"ידיעות אחרונות", אמנון אברמוביץ'.

נתניהו: "בכל יום יש לי אחד שהורג אותי, איך קוראים לו? אברמוביץ'".

מוזס: "דיברנו שנתיים ואמרנו שאם מסתדרים, אתה צריך למצוא דרך וזה לא מסובך. נחום". (הכוונה לנחום ברנע, פרשן "ידיעות אחרונות").

נתניהו: "מה עם אמנון?".

מוזס: "אני אפילו לא רוצה להתחיל להתווכח איתך אם הוא עובד אצלי. זה עובד אצלי? אלה אפשר להגיד להם מה לעשות? לאמנון אפשר להגיד מה לעשות? בחייך, הוא רוצה שברק יחזור, זה מה שהוא רוצה".

נתניהו: "בסדר, שאמנון יהיה מאוזן".

מוזס: "לא, לא. אני יכול לקחת על האנשים שלנו. סימה ונחום, אלה? זו העבודה שלך. אמרתי לך".

נתניהו: "אנחנו מדברים על מתינות, על תקשורת סבירה, להוריד את רף העוינות אלי מ־9.5 ל־7.5".

מוזס: "זה ברור לי. עזוב, צריך לדאוג שתהיה ראש ממשלה"

נתניהו: "אני חושב שבשביל המדינה צריך לדאוג".

מוזס: "אמרתי לך, לשמחתך אתה המשוגע שרוצה להיות ראש ממשלה - אז לבריאות, תהיה".

"לדבר עם הג'ינג'י"

שלשום בערב פורסמו ב"אולפן שישי" של ערוץ 2 חלקים אחרים מההקלטות, אף הם לא מוסיפים כבוד למקצוע העיתונות ולא למשרד ראש הממשלה. כאן ביקש מוזס מנתניהו לדאוג בהקדם להעביר חוק שיחליש את "ישראל היום", המכרסם עמוקות בהכנסותיו של "ידיעות אחרונות", שבבעלותו.

מוזס: "מה השורה התחתונה, איך אפשר לעשות את זה מהר?"

נתניהו: "אפשר לחוקק את זה. אני רוצה לדבר עם הג'ינג'י (שלדון אדלסון), הוא בעוד שבועיים בארץ".

מוזס: "צריך לראות איך אפשר לעשות משהו שהוא יכול לחיות איתו. אולי חוק אחר. אני רוצה להקל, לא מחפש להקשות. צריך שאיתן כבל יבוא ואיש שלך בכנסת".

נתניהו: "ושאיתן יגיד - 'אני רוצה להגיע לפשרה'. אולי נשכנע אותו שיירד מהחוק הגורף".

מוזס: "לאיזו ועדה בכנסת זה הולך?".

נתניהו: "נקים ועדה מיוחדת".

"בליכוד מריחים סוף"

"עליו להתפטר ולא להתחבא" 

באופוזיציה יש מי שכבר רואים את הנפילה. "זו הפעם הראשונה מאז כינון הממשלה שריח בחירות נישא באוויר", אמר אתמול ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) באירוע שתרבות בבאר שבע. "אני מקבל את הרוח הזאת מכיוונם של ח"כים ממפלגת השלטון. ח"כים בליכוד אמרו לי - 'אנחנו מריחים שזה הסוף".

בעוד באופוזיציה דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להורות על פרסום תמלילי ההקלטות של שיחות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן כי לאחר שהחקירה בעניין "ביבי־נוני" תסתיים, יצטרך ראש הממשלה לותר על תיק התקשורת.

ביטן, שהתראיין באולפן "שישי עם איילה חסון" בערוץ 10, אמר כי לדעתו נתניהו ייצא נקי מהפרשה. "להערכתי, הוא לא עבר על חוק המתנות", אמר, "לאחר שהחקירה תסתיים, נתניהו יצטרך לוותר על תיק התקשורת".

על כך אמר ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) כי נתניהו מנהל משא ומתן על תיק התקשורת כאילו היה מוסף השבת של "ישראל היום". "דמוקרטיה וטוהר מידות אינם ניתנים למכירה", אמר. "נתניהו ויתר מזמן על המנהיגות ועליו להתפטר מתפקידו כראש הממשלה ולא להתחבא מאחורי תיק התקשורת, שאותו הוא לא היה צריך להחזיק מלכתחילה".

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) כינתה בפייסבוק את נתניהו "ראש ממשלת המאפיה הישראלי הראשון". לדבריה, "נתניהו נאחז בשלטון מתוך תשוקה לכוח ולפינוקים שהוא מביא איתו, אבל לא כדי להשתמש בכוח הזה לטובת המדינה. לכן הוא החליט לרמוס ולדרוס את כל המנגנונים שעלולים לרסן את הכוח הזה או לחשוף את עוולותיו לציבור".