בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את יצחק כהן, תושב הרצליה בן 80, ברצח שכנו, דורון יודלביץ' (60), בשנת 2014. דנה, בתו של יודלביץ' הגיעה לאולם בית המשפט כדי לשמוע את הכרעת הדין, כשהיא לובשת חולצה ועליה הכיתוב "אבא שלי היה עולם ומלואו". ביציאה היא סיפרה: "בעקבות הרצח נשארתי יתומה מאם ומאב. אין לי אחים. אני חשה הקלה מכך שנעשה צדק. אני שמחה שהשופטים לא קיבלו את טענתו של הרוצח, שהוא סובל מהפרעה נפשית, ושהוא הורשע ברצח". עוד סיפרה הבת כי "אבא שלי היה אדם אהוב ונדיב, תמיד עוזר לכולם, תמיד אומר 'כן'. חבל מאד שדווקא הוא מצא את מותו בצורה כזאת נוראית".



הסכסוך בין השכנים החל שנים לפני הרצח. במהלך השנים, אף הגישו השניים תלונות הדדיות במשטרה. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב בנובמבר 2014, עם הזמן הלכה וגמלה בליבו של כהן ההחלטה להמית את יודלביץ'. ב-16.10.14, בעודו שותה כוס תה בדירתו ובעת שאשתו שגרה עמו שהתה בחו"ל, החליט כהן כי בשלה העת. הוא ידע כי בשעה זו או בסמוך לה, נוהג יודלביץ' לצאת מביתו, לכן תכנן לארוב לו בקומת הכניסה של הבניין, מחוץ למעלית, כאשר הוא מצויד בסכין שנטל ממגירת המטבח בדירתו.



בסמוך ל-6:45 ירד הנאשם מדירתו כשהוא מצויד בסכין, יצא מפתח הבניין האחורי לכיוון מכוניתו של שכנו, על מנת לוודא שטרם יצא מביתו ולאחר מכן, הלך לארוב למנוח בפתח המעלית שבקומת הכניסה. בסמוך לשעה 7:05, ירד יודלביץ' במעלית מדירתו. כהן פנה אליו ושלף הסכין שטמן במכנסיו, התנפל על שכנו ודקר אותו פעם אחר פעם, בחזהו, בצווארו, בפניו, בבטנו, בזרועו ובידו, מספר רב של דקירות וחתכים.



יודלביץ' ניסה להגן על עצמו ולהדוף את תוקפו, אך כשל. כהן הותיר את יודלביץ' כאשר הוא מתבוסס בדמו ועלה במדרגות לדירתו. בסמוך לכך, בעת ששהה בדירתו, פעל כהן להשמדה ולטשטוש של מה שעשוי להיות דרוש כראיות נגדו. הוא שטף את הסכין ששימשה לביצוע הרצח, ניגב אותה והחזירה למגירה וכן כיבס בידיו הן את חולצתו, שהוכתמה בדם המנוח והן את הגופייה שלבש בעת ביצוע הרצח ותלה אותן לייבוש.



לפניות לכתבת: [email protected]