מרגל האטום ממשיך להסתבך: בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (שני) את מרדכי ואנונו בהפרת תנאי השחרור שלו, לאחר שנפגש עם אזרחי ארצות הברית במלון במזרח ירושלים בשנת 2013, למרות צו אשר אוסר עליו לקיים קשר מכל סוג עם אזרחים זרים, ללא קבלת אישור מראש. הוא זוכה משני אישומים נוספים, הנוגעים לכך שעבר דירה מבלי להודיע על כך למשטרה ולראיון שהעניק לחדשות 2, בעקבותיהם הואשם גם כן בהפרת מגבלות השחרור שלו. 
 
"אין מחלוקת בין הצדדים כי הנאשם הפר את הצו בכך שנפגש עם שני אזרחי ארה"ב ללא היתר מראש", כתב השופט, ירון מינטקביץ'. השופט דחה את טענתו של ואנונו, כי מדובר היה בפגישה חד פעמית ומקרית, אשר לא תוכננה מראש. "במקרה שלפני, הנאשם תיאם את הפגישה מראש באמצעות דואר אלקטרוני", ציין בהחלטתו.

לגבי מעבר הדירה קבע השופט כי מדובר ב"מעשה קל ערך", שכן ואנונו עבר לדירה אחרת באותו הבניין ולמעשה כתובתו לא השתנתה. באשר למסירת המידע במהלך הראיון, ציין השופט כי על פי הצו, נאסר על ואנונו למסור מידע שהגיע אליו מתוקף עבודתו בלבד, ולא כזה הנוגע למקום העבודה, בכור הגרעיני בדימונה. 
 

"המאשימה לא הציגה כל ראיה, האם המידע שבמשפט החסוי הוא מידע אשר הגיע אל הנאשם במהלך ביצוע עבודתו אם לאו", וזיכה את ואנונו מביצוע עבירה פלילית. הדיון בטיעונים לעונשו של ואנונו נקבע ל-14 במרץ.
 
ואנונו, עובד קמ"ג לשעבר, שוחרר ב-2004 לאחר שריצה 18 שנות מאסר, בגין עבירות נגד בטחון המדינה, לאחר שהתראיין לעיתון בריטי ומסר מידע מסווג ותמונות שצילם בתוך הכור. לאחר שחרורו הוטלו עליו שורת מגבלות, ביניהן, כאמור, האיסור לקיים קשר עם אזרחים זרים, החובה להודיע למדינה על שינוי כתובת וכן האיסור למסור מידע, שאותו רכש מתוקף עבודתו. 

 
לפניות לכתבת: [email protected]