דוד ערן (בפנים מכוסות) ועורך דינו ששי גז. צילום: אבשלום ששוני
דוד ערן (בפנים מכוסות) ועורך דינו ששי גז. צילום: אבשלום ששוני

סניגורה של סובול, גיל פרידמן, אמר בגל"צ כי ההסדר הושג בגלל מצבה הנפשי. "היינו צריכים לבלוע הרבה צפרדעים בגלל שהאמנו בחפותה, אבל בגלל הסיכון של מאסר עולם והרצון שיהיו לה חיים לאחר מכן, הסכמנו לקבל את העסקה. האמא, שהיא נפגעת עבירה, הסכימה לעסקה עם דוד ערן". 
 

כזכור, סובול ובן זוגה דוד ערן הואשמו בכך שב-18 לפברואר רצחו השניים את אחותה התאומה של שירי, הילי סובול, מחוץ לדלת ביתן. על פי גרסת התובעת, ערן דקר את הילי 120 פעמים בעוד אחותה צופה במעשה דרך עינית הדלת. בכתב האישום, נטען כי "במהלך השנים, חוו שירי והמנוחה מריבות וסכסוכים רבים ונוקבים, שהובילו את שירי לשנוא את המנוחה שנאה עזה ושבעטיים אף הוגש כתב אישום נגד המנוחה בגין תקיפת שירי ואימן של השתיים וגרימת חבלה של ממש לשתיהן. בעקבות זאת, המנוחה נשלחה למסגרות חוץ-ביתיות".



כמו כן נטען כי שירי שלחה מספר מסרונים לערן בהם היא הביעה את רצונה שאחותה התאומה תידקר למוות וכי השניים קשרו קשר מוקדם במטרה לרצוח  את המנוחה. "בין המסרונים ששלחה האחות לערן היא כתבה: "זהו נמאס לי לגור פה עם המשוגעת הזאתי", "מאז שהיא חזרה אני רק סובלת", "קשה לי לחיות ככה שהיא נמצאת כאן בבית, זה לא הבית שלה שהיא תעוף מהחיים שלי, "שהיא תמות כבר" ו"הלוואי ערבי או מחבל ידקור אותה". 



שירי אף כתבה לדוד כי המנוחה הכריחה אותה להיפרד ממנו, וכי אילצה אותה להיפגש עם אחר. "בדרך זו, נטעה שירי אצל דוד את הרצון והצורך לגרום למותה של המנוחה, על מנת שזו תפסיק להטריד ולהרוס את חייה של שירי ולפגוע בקשר הרומנטי שבין הנאשמים", כך נכתב בכתב האישום.