ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השיב היום (שלישי) לעתירה שהוגשה לבג"ץ הקוראת לפסול את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מלטפל בפרשות שבהן חשוד ראש הממשלה. בעתירה, שהוגשה על ידי עורך הדין אלדד יניב, נטען כי מנדלבליט מצוי בניגוד עניינים בקשר לנתניהו, בשל תפקידו הקודם, כמזכיר ממשלתו. 
 
בתגובה כתב ראש הממשלה, באמצעות עורך דינו, יוסי כהן, כי "עתרה זו אינה אלא המשך ישיר למתקפה חסרת הרסן, קמפיין תעמולה של ממש, שבו נוקט העותר נגד ראש ממשלה מכהן, מטעמים זרים ופסולים". בתגובה מוזכר כי בג"ץ כבר דחה את עתירה ארגון אומ"ץ, שביקש לבטל את מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועץ.

"בפנינו ניסיון מתחכם ומקומם, 'לפתוח' מחדש פסק דין חלוט, שעליו אין עוררין", נכתב. עוד נטען כי תפקיד מזכיר הממשלה הוא תפקיד מקצועי ולא פוליטי, ולכן אין בו כדי לייצר ניגוד עניינים, וכי די בהסדר ניגוד העניינים שעליו חתם מנדלבליט. התגובה כוללת מתקפה אישית על יניב. "מטרתו של העותר אינה שמירה על טוהר המדיות, אלא הצגתו כ'אביר השלטון', בניסיון לקושש עוד כמה תומכים ו'לייקים'", נכתב בתגובה. 

"ניסיון מקומם". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
"ניסיון מקומם". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

 
מנדלבליט כיהן בתפקיד מזכיר הממשלה בין השנים 2013 ו-2016. בעתירה שהגיש יניב לבג"ץ באמצעות עורך הדין יובל יועז, נטען כי היועץ המשפטי לממשלה נתון בניגוד עניינים, "האוסר עליו מלהמשיך וליטול חלק בקבלת ההחלטות במסגרת פרשות אלה". גם היועץ עצמו וכן פרקליט המדינה, שי ניצן, קיבלו הוראה מבית המשפט להגיב לעתירה. 

הבוקר התייחס יניב בראיון לתוכניתה של יעל דן בגל"צ לתשובתו של נתניהו בנוגע לעתירה שהגיש, בתיקי נתניהו. "אין מאבק יותר חשוב מהמאבק שלנו, ושום דבר לא ירתיע אותנו, זה מאבק צודק נגד כוחות אדירים". בנוסף לכך, התייחס אלדד לכך שנתניהו עצמו מתייחס לעתירה, כשהוא עומד, לטענת אלדד, בניגוד עניינים. "זאת בושה וחרפה שראש ממשלה שחשוד בכל כך הרבה פרשות בכלל עונה לבג"צ".

בנוסף לכך, התייחס אלדד יניב למצבו הכלכלי, ולתקוותו של נתניהו כי הוא ירושש את עצמו כתוצאה מהתביעות. "דברים כאלה יכול לומר רק בן אדם שלא שילם שום דבר, אני אמשיך להיאבק בנתניהו עד השקל האחרון". 
 

לפניות לכתבת: [email protected]