מירי, אחת משתי המתלוננות נגד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, אשר עומדת להגיש נגדו תביעה אזרחית, סיפרה הבוקר (רביעי) על ההיכרות שלה עם שמעוני. "עבדתי תחתיו במשך מספר שנים וכל הדרך הוא ניסה לפתות אותי בהצעות עבודה וקידום, כדי שאני אהיה איתו", אמרה בראיון בגל"צ. "הוא אמר לי: 'אני אעזור לך, בואי תעבירי לי את הקורות חיים שלך, את בידיים טובות. אני אדאג לך למשכורת טובה'. לא יכולתי להגיד לו לא כי הייתי צריכה את הכסף".



המתלוננת סיפרה על האירוע הראשון ביניהם. "הוא הזמין אותי לדירת פאר ואמר לי 'תביאי את הקורות חיים שלך', וכשהגעתי הוא הוציא משקה ומאז הייתי בידיים שלו ככלי ביד היוצר. קשה לי להגיד את זה במילים - הוא פשוט עשה מה שהוא רצה", שיתפה, "מערכת היחסים נמשכה במשך כשנה וחצי, שבה הוא ניצל אותי כל פעם מחדש. הודעות 'את מגיעה?', 'אני צריך לראות אותך'". היא הוסיפה כי במהלך התקופה היתה נתונה ללחץ רב מצידו של שמעוני: "לא יכולתי להגיד לו לא כי פחדתי שהוא יפטר אותי, זו היתה תקופה קשה".



מירי אמרה כי אירוע משמעותי היה הרגע שבו גילתה שנכנסה להריון מראש העיר. "לצערי גם זה קרה", אמרה, "כשסיפרתי לו, הוא הורה לי לבצע הפלה מיד ובגללו עשיתי את זה לצערי". לדבריה, עם הזמן נודע לה כי היא אינה היחידה שהוא עושה לה את זה. "גיליתי שהוא עושה את זה לעוד בנות וכששאלתי אותו הוא נשבע בילדים שלו שזה לא נכון", הוסיפה, "הוא רק הבטיח לעזור לי כדי להמשיך ולבצע את זממו, לשרוט את הנשמה שלי עוד יותר, להכאיב לי ולא לעשות כלום. הבן אדם הרס לי את החיים". היא ציינה כי בינה לבין שמעוני נערך עימות במשטרה. "הטחתי בו את ההאשמות ואת כל מה שחוויתי והוא הכחיש כל מגע שהיה ואמר: 'ראיתי אותה כמה פעמים ולא קרה שום דבר", הסבירה.



עורך דינו של שמעוני ששי גז, מסר בתגובה: "מדובר בתלונה שקרית, היא ניסתה בעברה להפיל ראש עיר קודם. המתלוננת נשלחה להתלונן על ידי מתנגדיו הפוליטיים, בעימות עם מרשי היא העלתה סתירות מרובות ואנחנו משוכנעים שהתיק ייסגר גם הפעם".



איתמר שמעוני. צילום: פלאש 90



בתוך כך, אמש הוגש נגד שמעוני כתב אישום באשמת שוחד, הפרת אמונים ועבירות נוספות. במקביל, נמשכת חקירתו בחשד לביצוע עבירות מין. לפי כתב האישום, במהלך שנת 2014, קיבל איתמר שמעוני מכתבי דרישה משתי נשים, שהעלו טענות לפגיעה מינית מצדו. לאחר מו"מ, חתם שמעוני במועדים שונים על שני הסכמי פיצוי עם אותן נשים, שבמסגרתם נדרש לשלם להן למעלה ממיליון שקלים.
שמעוני פנה לאחיו עופר ולנאשם משה פונטה, שהיה יד ימינו, איש סודו ואמונו של ראש העיר, וביקש שיסייעו לו בגיוס הכספים כדי להיחלץ ממצוקתו. פונטה ועופר נענו לבקשתו של ופעלו, בידיעתו, לגיוס הכספים ממקורות שונים. בין היתר, הכספים גויסו מיזמים וקבלנים שונים הפועלים בעיר באשקלון, אשר נתנו את הכספים עבור שמעוני ובקשר עם תפקידו הציבורי כראש העיר.