ניר סומך, שוטר מג"ב שהורשע בהריגת שכנו, בן טל ז"ל, ואז זוכה בבית המשפט העליון, לא יוכל חשוב למשטרה – כך פורסם היום (רביעי),בהכרעת בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים שניתנה היום. השופטת דחתה את ערעורו של סומך על החלטת מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, שנימק את החלטתו בכך שסומך זוכה מחמת הספק – ולא זוכה זיכוי מלא.



השופטת נאוה בן אור ציינה בפסק הדין מיום חמישי האחרון, שנסיבות המקרה הובילו את בית המשפט העליון למסקנה כי קיים ספק סביר באשר לאחריותו הפלילית של סומך, אולם מסקנה זו אינה מובילה באופן בלתי נמנע למסקנה כי התנהלותו לפני האירוע ובאירוע עצמו מצדיקה את החזרתו לשירות המשטרה. כמו כן ציין בית המשפט העליון במספר מקומות שהכרעה זו אינה חפה מקשיים, כי המדובר בהכרעה שהיא "על הגבולין", אשר ניתנה לאחר התלבטות רבה.



סירב לקבלו למשטרה. רוני אלשיך, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
סירב לקבלו למשטרה. רוני אלשיך, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"איני מוצאת דופי במסקנת המפכ"ל, לפיה קצין משטרה, עליו נאמר כי 'התוצאה לפיה ירי שני הכדורים לעבר ראשו של בן חרג מתחום הסביר בנסיבות העניין, אינה מובהקת כלל ועיקר', וכי הוא ירה על מנת להרוג, אין מקומו בשורות המשטרה", כתבה השופטת בהכרעתה.



כזכור, סומך שירת כקצין במשמר הגבול משך למעלה מחמש עשרה שנים. באירוע שהתרחש ב-13 בספטמבר 2009, ירה למוות בבן טל, עמו היו סומך ואשתו מסוכסכים. הוגש נגדו כתב אישום בעבירת רצח בכוונה תחילה ובעקבותיו הושעה מן השירות במשטרה. במהלך המשפט הוא פוטר. בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיעו בעבירה של הריגה, תחת העבירה שיוחסה לו מלכתחילה. ערעורו לבית המשפט העליון התקבל, והוא זוכה מחמת הספק בגין הסייג של הגנה עצמית.



לפניות לכתבת: [email protected]