"לולא ההתיישנות היה פוטנציאל להאשים את אלון קסטיאל באונס", כך קבע היום (שלישי) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, שדן בעניין השחרור למעצר בית של איש הנדל"ן  וחיי הלילה אשר הואשם בשורת עבירות מין בנשים. השופט התייחס בדבריו לחזרה של הפרקליטות מהאישום הראשון נגד קסטיאל בשבוע שעבר. "מדובר באדם שבחר בדרך חיים של לראות בנשים חפץ, לנצל נשים בשל כוח התנגדותן החלש עקב שכרות שהוא גרם לאחת מהן. אינני סבור שיש מקום לשחרר את המשיב".

השופט דחה את הבקשה למעצר בית בתנאים מגבילים של קסטיאל, והחליט כי הוא יישאר במעצר. הוא הוסיף כי הוא שוקל מעצר באיזוק אלקטרוני, והוסיף כי הוא ממתין לחוות דעת בנושא של היחידה לפיקוח אלקטרוני של השב״ס. ״השאלה הרלוונטית היא שאלת מסוכנותו של המשיב. מסקנתי שהראיות מבוססות. עדותה של המתלוננת ברורה וקוהרנטית. בחינת הראיות ברישום זה מביאה למסקנה שלולא ההתיישנות היה פוטנציאל להאשימו באונס המתלוננת״, קבע השופט. 

בשבוע שעבר החליטה הפרקליטות כי האישום המרכזי נגד קסטיאל יבוטל. זאת בשל העובדה שחלה התיישנות על המקרה, ולדבריהם לא המשטרה ולא הפרקליטות ידעו על כך לפני הגשת כתב האישום. אפשרות פסילת האישום עלתה כבר בתחילת חודש פברואר, בדיון בהארכת מעצרו של קסטיאל. 



כפי שפורסם אז במעריב אונליין, בסעיף המדובר הואשם קסטיאל כי בפורים 2007 אנס צעירה שעבדה עמו בחברת רואי חשבון. לאחר שהשניים שתו משקאות אלכוהוליים במסיבה, הציע קסטיאל למתלוננת לעזוב את המסיבה, אך היא ביקשה להישאר. זמן קצר לאחר מכן, היא חשה חולשה וערפול חושים. קסטיאל הסיע אותה לבית הוריו ברמת השרון, וכאשר היא במצב המונע ממנה לתת הסכמה חופשית, בעל אותה שלא בהסכמתה, למרות שבכתה ולמרות התנגדותה. 



אולם לאחר הגשת כתב האישום, טען קסטיאל, באמצעות סנגוריו, עורכי הדין מיטל דנינו ורועי בלכר, כי האירוע המדובר התרחש בשנת 2006, ואילו החקירה נגדו החלה בנובמבר 2016 - מה שמקים את עילת ההתיישנות. על פי החוק, ההתיישנות במקרה אונס חלה לאחר 10 שנים. בפרקליטות חזרו למשטרה וביקשו לבדוק את אמיתות המידע.

קסטיאל בהארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני


מהבדיקה עלה כי המתלוננת לא זכרה אם מדובר היה בשנת 2006 או 2007. אולם בידוק קצר היה מעלה כי קסטיאל סיים את עבודתו במשרד רואי החשבון באפריל 2006, זמן קצר לאחר חג הפורים באותה שנה. 

היום הגישה הפרקליטות לבית המשפט הודעה ובה נכתב: "חקירת המשטרה שבוצעה בעקבות האמור אכן העלתה ספק, הפועל לטובת הנאשם. לאור זאת, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על מחיקת האישום הראשון". גורמים בפרקליטות מציינים כי קסטיאל לא העלה את הטענה הזאת בשלב החקירה ולכן בוצעה הבדיקה רק כעת. אולם סביר להניח כי על המתלוננת, שגם בשלב זה לא נטען כי לא עברה אונס, עוברת טלטלה קשה בעקבות האירועים. 

עורכי דינו של קסטיאל מסרו היום בתגובה: "מן הראוי היה שמשטרת ישראל והפרקליטות יבררו סוגיה זו עד תום קודם להגשת כתב האישום, וחבל שלא עשו כן. על כך נאמר, מוטב מאוחר".

לפניות לכתבת: [email protected]