פרסום ראשון: ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) יעמוד מחר בבוקר (רביעי) לשימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן. זאת לאחר שהיועץ הודיע כי יוגש כתב אישום נגד גטאס בגין הברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. למעריב נודע כי גטאס עצמו לא יגיע לשימוע. באי כוחו של גטאס, בראשותו של עורך הדין אביגדור פלדמן, ינסו לשכנע את בכירי משרד המשפטים לחזור בהם מההחלטה להגיש נגדו כתב אישום.



טרם קבלת ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ח"כ גטאס, הודיע היועץ המשפטי לממשלה לבאי כוחו על נכונותו לקיים שימוע בעניינו, בטרם תתקבל החלטה סופית בעניינו. אלא שבאי כוחו של גטאס הודיעו ליועץ כי הם דוחים את ההצעה. לפיכך החליט מנדלבליט לאשר את הגשת כתב האישום, אך הסכים לקיים שימוע בדיעבד, ובמסגרתו לשמוע טענות נגד הגשת האישום. שימוע זה יתקיים כאמור, מחר בשעה 10:00 בלשכת היועץ בירושלים.



בתחילת ינואר הודיע מנדלבליט כי החליט להעמיד את ח"כ גטאס לדין פלילי, בין היתר, בעבירות של הכנסת ציוד תקשורת, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. על פי החשד, קשר ח"כ גאטס קשר עם האסיר הביטחוני ואליד דקה, הכלוא בכלא קציעות בגין רצח חייל צה"ל שביצע במסגרת חברותו בארגון החזית העממית הדמוקרטית, להבריח טלפונים ניידים לכלא.



תיעוד של גטאס מעביר את הטלפונים הסלולריים. צילום: חדשות 10
תיעוד של גטאס מעביר את הטלפונים הסלולריים. צילום: חדשות 10




ניצל את חסינותו כחבר כנסת



עוד עלה מהחקירה לכאורה כי ב-18.12.16 פגש גטאס את אחיו של האסיר, אסעד דקה, בתחנת דלק "דור אלון" בכביש 6 לכיוון צפון, שם העביר לו אסעד ארבע חבילות, המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד תקשורת נוסף, על מנת שח"כ גטאס יכניסם לכלא.



ח"כ גטאס הגיע באותו היום לכלא. הוא נכנס לכלא כשהוא נושא עליו את החבילות מוסתרות בתוך חולצתו וכן מסמכים נוספים. בעת כניסתו של גטאס לכלא, עת עבר הנאשם במכשיר המגנומטר, התריע המכשיר. או אז טען חבר הכנסת בפני הסוהר כי ההתרעה נובעת מחגורתו. כאשר ביקש הסוהר מגטאס לעבור בשנית ללא החגורה סרב הנאשם לעשות כן ואמר לסוהר כי בשל היותו חבר כנסת יש לו חסינות מבדיקה. בשל חסינותו של חבר הכנסת, נמנע הסוהר מעריכת בדיקה על גופו.



על פי החשד, בהמשך אותו יום, נכנס ח"כ גטאס לכלא עם הציוד, שם פגש את האסיר והעביר לו מסמכים. בהמשך, נפגש גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת. על פי החשד, גטאס היה מודע לכאורה לכך שציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיפגע בביטחון המדינה.