למעלה מעשור לאחר הרצח שזעזע את המדינה, ושנתיים לאחר הרשעתו של רומן זדורוב, נדמה שנותרו קצוות לא פתורים ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל. כך לפחות טוענת אמה, אילנה ראדה, שמבקשת לפענח את סיבת היעלמותו של מכשיר הטלפון הנייד של בתה, שהיה בכיסה בזמן הרצח. פרקליטות המדינה הודיעה לאחרונה לבית המשפט כי הטלפון הנייד של תאיר, שהיה עם הציוד שביקשה המשפחה לקבל חזרה לאחר האובדן, לא נמצא בין כליה.



יש לציין כי הטלפון לא היה חלק מהראיות בשום שלב במשפט. נציג הפרקליטות סיפר כי במסגרת דיון שבו ביקשה אילנה לקבל את המחשב והציוד האישי של תאיר אחרי תום המשפט וההכרעה בבית המשפט העליון, היו אמורים להחזיר לה גם את המכשיר, אך בחיפושים שנעשו בחודש האחרון הוא לא נמצא לא בפרקליטות המדינה ולא בפרקליטות צפון. לדבריו, "אין בטלפון הזה לשפוך אור על שום דבר בחקירה ובפרשת הרצח כי הנחת העבודה הוא שהוא לא היה ראיה ולכן הוא לא היה חלק מהחקירה".



אמה של תאיר לא מוכנה לקבל את הטענה הזאת. לדבריה, "יש כאן יותר נסתר מן הגלוי". בשיחה עם ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM הבוקר (רביעי) טענה ראדה כי ישנן הודעות טקסט שנשלחו אל בתה בזמן הרצח וכי אחת מהן נמחקה, לא ברור ע" מי. 



תאיר ראדה ז"ל. צילום: רפרודוקציה


"הטלפון של תאיר, כך נטען על פי משטרה, היה בתוך הכיס שלה. בטיעונים שהובאו אז לבית המשפט אמרו כי מאחר וזה מוצג משפטי חייבים לשמר אותו ואין אפשרות לקבל את זה אלינו וזה סביר ולא הצקתי בעניין. אבל אז נגמרה הארכה הראשונה ונתנו עוד טיעון כזה, כך גם בארכה שנייה. בדרך, אני יודעת שאנשים כמו חברים שלנו שהיו בזירת הרצח כמחלצים והיו טביעות נעליים שלהם שם, קיבלו חזרה את הנעליים שלהם. תלמידות קיבלו גם נגן מוזיקה שהיה שייך להן והיה בידיים של תאיר ברצח. רק את הטלפון שלה באופן שרירותי החליטו להגדיר כמוצג משפטי".
 
איך את מתייחסת לזה?
"אני היום פועלת באופן דיסקרטי ועושה הכל למצוא דברים אחרים שלא הובאו בפני בית המשפט, בין היתר יחד עם אנשים שעוזרים לפענח מכשירים. גילינו שנשלחו אליה שלוש הודעות בזמן הרצח ואחת מהן נמחקה". 
 
"אני יכולה להגיד דבר אחד, יש פה נסתר יותר מן הגלוי. יכלו להסביר את זה בבית משפט ואני אחשוף בהמשך את הכל בפני הציבור. כרגע אני יכולה לחשוף את זה - התשובה ההזויה שלהם אחרי 10 שנים. אני מוצאת סדקים, המשטרה והפרקליטות מעלימים משהו". 
 



"אני רוצה לדעת מה קורה, לא כותרת בעיתון"


לדעתך יש ספק אם זדורוב הוא הרוצח?
"ספק רב"

את חושבת שהפלאפון יכול לשפוך אור על העניין?
"בוא תגיד לי אתה, נראה לך סביר ומניח את הדעת שיש טלפון מזירה ועליו ראיות מעבר לראיות פנימיות טכניות יש גם ראיות פורנזיות והוא נעלם? תסביר לי מה קורה פה".

זה מתחבר למה שנטען ב"צל של אמת"
"הראייה הזאת לגבי הטלפון לא הובאה בפני בית המשפט. הייתי בדיונים מבוקר עד ערב וזכרת שפניתי לסלקום וחשפתי שרק ע"י פלט של שיחות נכנסות ויוצאות של הנייד אגיע לפרטים, אבל גם את זה מנעו. אל תשכחו דבר אחד, זה רכוש פרטי שלנו. אני רוצה לדעת מה קורה. קברתי ילדה בת 14. אני רוצה לדעת, לא רוצה כותרת בעיתון. ואם זה יהיה זדורוב בסופו של דבר אלחץ לכולם את היד. מה מעלימים ומסתירים בפני בית המשפט"?

אם תקבלי את הטלפון זה יפתור את זה?
"זו רק ההתחלה של כדור שלג".

רומן זדורוב. צילום: פלאש 90


על קריאת תושבי הצפון שפרסם כתב מעריב יונתן הללי לקשר לרצח במגדל, אמרה אילנה: "כמו כל אזרח במדינה, אני לעולם לא העלתי ספקולציות, אני פשוט רוצה את האמת. אני לא יודעת מה עם הרצח במגדל ומשתתפת בצער המשפחה, אבל כל עוד אני לא שותפה בחקירת הרצח, אני לא יכולה להגיד שום דבר".

מהפרקליטות נמסר למעריב: "כל החיפושים בחודש האחרון העלו חרס. הודענו בעל פה לבית המשפט בדיון על השבת החפצים כי הטלפון אבד. כמו כן הוחלט לשכפל את מחשב האישי ולהעביר אותו למשפחה".