חבר הכנסת חיליק בר (המחנה הציוני), העיד היום (רביעי) עדות אופי לטובתה של איילת אזולאי, מנהלת לשכתו לשעבר ויד ימינו של השר לשעבר בנימין בן אליעזר ז"ל. אזולאי הודתה והורשעה במרמה והפרת אמונים והיום דן בית המשפט המחוזי בתל אביב בטיעונים לעונשה. במסגרת עדות האופי שמסר, ח"כ בר הרעיף מילים טובות על אזולאי, עמה עבד בצמוד, במיוחד בעת ששימש יועץ של השר.



"זאת זכות גדולה להעיד לטובת איילת״, פתח בר ואמר. ״זכיתי לעבוד איתה כשבע שנים. הביטוי ׳בולדוזר׳ קטן עליה. מפעל של איש אחד, שבא מרצון לעזור ולשרת את הציבור. אין לי ספק שבמהלך עבודה מאומצת אפשר לעשות טעויות״. בר הוסיף כי ״אין לי ספק שאם עשתה טעות, זה לא ממקום של אדם רע או מושחת, אלא להפך - היא דוגמא ומופת לפקיד ציבור בכיר. אני מקווה שההליך לא יפגע ביכולתה לחזור למערכת הציבורית״.



אחרי שיצא מהאולם הוסיף: ״הגעתי לתת עדות אופי על איילת ולומר את האמת שלי על מי שעושה עבור הציבור, עוזרת מתוך מקום טוב וכן. אני מקווה שאחרי פסק הדין איילת תוכל לחזור לעבוד במגזר הציבורי".



"הביטוי 'בולדוזר' קטן עליה". איילת אזולאי, צילום: אבשלום ששוני
"הביטוי 'בולדוזר' קטן עליה". איילת אזולאי, צילום: אבשלום ששוני



ההגנה ביקשה אי הרשעה, התביעה - מאסר בפועל



ההגנה ביקשה מבית המשפט את אי הרשעתה של אזולאי בפלילים, צעד שאמור להשפיע על אפשרותה לשוב לתפקיד ציבורי. מנגד, הפרקליטות ביקשה מהרכב השופטים, בראשות השופט בני שגיא, לגזור עליה מאסר בפועל של שישה חודשים, שניתן לרצות בעבודות שירות, מאסר מותנה וקנס סמלי.



התובעת, עורכת הדין סוזנה שור, לא התרשמה ממילותיו של ח"כ בר ולא חסכה במילים קשות, נגד מי שבמסגרת תפקידה כמנהלת לשכת שר פעלה לטובתם של אנשי עסקים: "כל עובד ציבור צריך לפעול כך במסגרת תפקידו ולא מגיע לו פרס על כך. עובד ציבור שמאפשר למקורבים נתיב נוח לצמתי מקבלי ההחלטות, נתיב שאינו פתוח בפני אזרחים מהשורה, שוחק את אמון האזרח במוסדות השלטון".



התובעת הוסיפה כי "כשהציבור שומע שמנהלת לשכת שר מנהלת מכיסאה את האינטרסים האישיים של אנשי עסקים המקורבים לפוליטיקאי, מפעילה לחצים על עובדי ציבור אחרים לטובתם של אנשי עסקים, האמון של הציבור במערכת השלטונית בהכרח נפגע. העבירה בוצעה בשילוב בוטה של הון ושלטון. התופעה הזאת היא רעה חולה במדינת ישראל ועל בית המשפט להוקיע אותה".



אזולאי הודתה בכך שהעבירה לאיש העסקים ג'קי בן זקן, נאשם נוסף בפרשה, מידע סודי בנוגע להחלטת מועצת הנפט בעניין מתן רישיון הקידוח לחברת "שמן", שהייתה בבעלותו ובבעלות שותפו, אברהם נניקשווילי. סנגוריה ביקשו מבית המשפט לבטל את הרשעתה בעקבות ההודאה. הנאשם המרכזי בפרשה, שר הביטחון לשעבר, בן אליעזר, הלך לעולמו בעיצומו של המשפט, באוגוסט האחרון. בן זקן הורשע בסיוע להפרת אמונים ומרצה מאסר. צ'ארלי יהודה הורשע בהלבנת הון. משפטו של נניקשווילי נמשך.



לפניות לכתבת: [email protected]