לאחר יותר מחודשיים שבהם שהה במעצר, אלון קסטיאל, איש הנדל"ן וחיי הלילה שנאשם באונס ובשורת עבירות מין, ישתחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני, כך קבע היום (שני) בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט אברהם היימן קבע שקסטיאל ישהה בבית הוריו לאחר שיפקיד ערבות בסכום של של 50 אלף שקלים וכי לרגלו יוצמד אזיק אלקטרוני שבאמצעותו יפוקחו כל תנועותיו.



הדיון הבא בעניינו של קסטיאל יתקיים בחודש מרץ. רק בשבוע שעבר חזרה בה הפרקליטות מאחד האישומים המרכזיים נגד הנאשם, זאת בשל התיישנות החלה על המקרה. לדברי הפרקליטות, לא הם ולא המשטרה ידעו על כך לפני הגשת כתב האישום.



קסטיאל היום בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



אפשרות פסילת האישום עלתה כבר בתחילת חודש פברואר, בדיון בהארכת מעצרו של קסטיאל.  כפי שפורסם אז במעריב אונליין, בסעיף המדובר הואשם קסטיאל כי בפורים 2007 אנס צעירה שעבדה עמו בחברת רואי חשבון. לאחר שהשניים שתו משקאות אלכוהוליים במסיבה, הציע קסטיאל למתלוננת לעזוב את המסיבה, אך היא ביקשה להישאר. זמן קצר לאחר מכן, היא חשה חולשה וערפול חושים. קסטיאל הסיע אותה לבית הוריו ברמת השרון, וכאשר היא במצב המונע ממנה לתת הסכמה חופשית, בעל אותה שלא בהסכמתה, למרות שבכתה ולמרות התנגדותה.



אולם לאחר הגשת כתב האישום, טען קסטיאל, באמצעות סנגוריו, עורכי הדין מיטל דנינו ורועי בלכר, כי האירוע המדובר התרחש בשנת 2006, ואילו החקירה נגדו החלה בנובמבר 2016 - מה שמקים את עילת ההתיישנות. על פי החוק, ההתיישנות במקרה אונס חלה לאחר 10 שנים. בפרקליטות חזרו למשטרה וביקשו לבדוק את אמיתות המידע.



מהבדיקה עלה כי המתלוננת לא זכרה אם מדובר היה בשנת 2006 או 2007. אולם בידוק קצר היה מעלה כי קסטיאל סיים את עבודתו במשרד רואי החשבון באפריל 2006, זמן קצר לאחר חג הפורים באותה שנה. 

בהודעת הפרקליטות לבית המשפט בנושא נכתב: "חקירת המשטרה שבוצעה בעקבות האמור אכן העלתה ספק, הפועל לטובת הנאשם. לאור זאת, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על מחיקת האישום הראשון". גורמים בפרקליטות מציינים כי קסטיאל לא העלה את הטענה הזאת בשלב החקירה ולכן בוצעה הבדיקה רק כעת. אולם סביר להניח כי על המתלוננת, שגם בשלב זה לא נטען כי לא עברה אונס, עוברת טלטלה קשה בעקבות האירועים. 

עורכי דינו של קסטיאל מסרו אז בתגובה: "מן הראוי היה שמשטרת ישראל והפרקליטות יבררו סוגיה זו עד תום קודם להגשת כתב האישום, וחבל שלא עשו כן. על כך נאמר, מוטב מאוחר".

לפניות לכתבת: [email protected]