פרח לרנר, ששימשה יועצת בכירה בלשכת ראש הממשלה, הודתה היום (חמישי) בעבירה של מרמה והפרת אמונים, ובהסכמתה היא תפוטר משירות המדינה, תורחק משירות המדינה ל-5 שנים ותשלם קנס, כל זאת במסגרת סגירת תיק בהסדר מותנה. 



משמעותו של הסדר מותנה - שעליו מסכימים הצדדים לפי החוק - היא שהחשוד מודה בעובדות המהוות עבירה ובביצוע עבירה ומתחייב לקיים תנאים שיפורטו בהסדר. במידה שהחשוד יקיים את התנאים - לא יוגש נגדו כתב אישום, והתיק נגדו ייסגר בעילה של "סגירה בהסדר". במידה שהחשוד לא יקיים את התנאים במועד עליו הוסכם בהסדר - יוגש נגדו כתב אישום וינוהל נגדו הליך פלילי בבית המשפט.
לפי ההסדר שגיבשה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, על דעת פרקליט המדינה, בהמשך להודאתה של לרנר בביצוע העבירה, נגד לרנר תוגש תובענה לבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה, במסגרתה היא תודה בשורה של עבירות משמעת, ובכלל זאת תודה בכך שפעלה בניגוד עניינים והשתמשה ביכולתה לעסוק בתפקידה ללא מגבלות כלשהן. במסגרת זו קידמה לרנר בלשכת ראש הממשלה עניינים של כמה לקוחות של בעלה, שניהל משרד יחסי ציבור. העונש המוסכם שביה"ד יתבקש להטיל על לרנר בהסכמה יכלול פיטורין ו-5 שנות פסילה משירות המדינה.

בנוסף, במסגרת תנאי ההסדר המותנה, תוטל על לרנר מגבלה בת שנה מלמלא תפקיד בעל אופי ציבורי וכן תחוייב בקנס בסך 20 אלף שקל.
 
לרנר שימשה בין 2009 ל-2015 כיועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת. היא היוותה גורם מרכזי ומשפיע בעבודת ראש הממשלה ולשכתו ובעבודת הממשלה בכללותה והיה לה משקל משמעותי והשפעה על פגישות של גורמים שונים עם ראש הממשלה והחלטות אחרות שמתקבלות בלשכתו. בעלה, אבי לרנר, עוסק במתן שירותים של יחסי ציבור וקשרי ממשל באמצעות חברת לרנרקום שבבעלותו, המתמחה בחברה הדתית-לאומית. על-פי כתב האישום בו הודתה לרנר, חלק מלקוחותיו של בעלה שכרו את שירותיו נוכח ידיעתם כי רעייתו עובדת בלשכת ראש הממשלה ומקורבת לראש הממשלה, ומתוך כוונה כי תהווה "ערך מוסף" בקשרי ממשל ותסייע להם. לרנר ידעה בשני מקרים כי לקוחותיו של בעלה משתמשים בה כ"זרז" או כ"קיצור דרך" במשרד.

"מברכת על ההחלטה לסגור את התיק" 

סנגורה של פרח לרנר, עו״ד רועי בלכר ממשרד קריספין, רובינשטיין, בלכר, מסר בתגובה: "המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה שנפתח כנגד גב' לרנר. אנו מברכים על החלטתה. כפי שטענו לכל אורך הדרך, לא נפל כל פגם פלילי בהתנהלותה של גב' לרנר. פרח פעלה בתום לב ומתוך כוונות ראויות וענייניות והיא אחת מעובדות הציבור המסורות והחרוצות שנתקלתי בהן בכל עיסוקי המקצועי. אני מקווה, כי השירות הציבורי יוכל ליהנות מכישוריה וממסירותה גם בעתיד". 
 
גב' פרח לרנר מסרה: ״אני מודה לבורא עולם, מברכת על ההחלטה לסגור את התיק ושמחה לשים היום את הכל מאחוריי. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון, התמיכה והזכות הגדולה שנפלה בחלקי לשרת לצידו למעלה משש וחצי שנים ולסייע בידיו בניהול המדינה ובהובלת תהליכים משמעותיים וחשובים למען אזרחי ישראל.
 
לקחתי אחריות על טעויות שנעשו על ידי בתום לב ומתוך חוסר תשומת לב, שנבעה בין היתר מהעבודה האינטנסיבית סביב השעון בלשכת ראש הממשלה.
אני פונה היום לדרך חדשה ומאתגרת במגזר הפרטי ואין לי ספק שאמשיך לתרום בדרכי למדינת ישראל בעתיד״.