ירה באמו למוות מטווח אפס - ויישאר במעצר עד תום ההליכים: בית המשפט העליון האריך היום (חמישי) את מעצרו של תושב כפר יאסיף, שנאשם כי רצח את אמו, לאחר שראה תיעוד של גבר זר בטלפון הנייד שלה, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. השופטת קבעה כי בשל הראיות נגדו, קיים סיכוי סביר להרשעתו.



המקרה המזעזע אירע ב-26 ביולי האחרון. יומיים קודם לכן, הצעיר, ששמו נאסר לפרסום, הבחין בתמונה של גבר במכשיר הטלפון הנייד של אמו וחשד כי היא מנהלת קשר רומנטי מחוץ לנישואין עם גבר זר. בהמשך, נטל את מכשיר הטלפון שלה ומצא בו סרטון שאישש את חשדו. הבן איים על אמו כי הוא מתכוון להרוג אותה, ובתגובה לאיומים אלה היא ברחה מביתה בכפר יאסיף ונסעה לבית אחותה בכפר בענה.



ביום הרצח הצטייד הבן באקדח, נסע לכפר בענה ועצר את הרכב שנהג בו בסמוך לבית סבתו. הוא שאל את סבתו היכן אמו, וכשזו השיבה שאינה יודעת אמר כי אינו מאמין לה וחיפש אותה בכל חדרי הבית. לאחר שלא מצאה, עזב את המקום ונסע לבית אחותה של אמו. הוא פתח את דלת הבית, הבחין באמו יושבת על כיסא, ירה לעברה באקדח מטווח קצר שש יריות לפחות ונמלט מהמקום. הירי גרם לאם לחבלות באברי גוף שונים והיא מתה כתוצאה מהירי.



בספטמבר הוגש נגד הבן כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה, המייחס לו רצח בכוונה תחילה. בנוסף, האריך בית המשפט את מעצרו עד תום ההליכים. זאת בהתבסס על עדויות, לפיהן קודם לרצח, הבן איים על אמו, וכן עדויותיהם של מספר אנשים, שראו את הבן ביום הרצח, לרבות סבתו.



אולם בהמשך, חזרה בה הסבתא מגרסתה, אחרי שהייתה נתונה ללחצים מצד בני משפחתה. בנוסף, נקבע כי הרכב שתועד במצלמות במקומות שונים בכפר בענה לפני ואחרי הרצח הוא, בסבירות גבוהה, הרכב שבו נהג הבן. כמו כן, בית המשפט המחוזי ציין כי הרכב נמצא נטוש זמן קצר לאחר האירוע במרחק הליכה קצר מביתו, ולפי בדיקות מעבדה אף נמצאו בו שרידי ירי. כמו כן, נקבע כי לפי בדיקות המעבדה נמצאו שרידי ירי על ידיו ושערו של הבן.



בנוסף, נקבע כי גרסתו של העורר לגבי מעשיו ביום האירוע נסתרה על ידי אמרותיהם של אחרים, לרבות אביו של העורר ואשתו. בית המשפט המחוזי התבסס בהחלטתו גם על דברים שאמר אביו של העורר למדובב.



הבן ערער לבית המשפט העליון על ההחלטה, בטענה כי קיימים קשיים ראייתיים להוכחת אשמתו ברצח. השופטת דפנה ברק ארז קבעה כי "אין לייחס משקל לחזרה של הסבתא מגרסתה הראשונה, לנוכח הניסיון של בני משפחת העורר להשפיע עליה".



עוד כתבה השופטת: "אני סבורה שעדיין נותרת תשתית ראייתית משמעותית – זו המבוססת על עדויותיהן של עדות הראייה ועל התיעוד של הרכב עצמו כמפורט לעיל – המובילה למסקנה לכאורית ברורה של סיכוי סביר להרשעה". היא דחתה את הערעור והותירה את הבן במעצר עד תום ההליכים.



לפניות לכתבת: [email protected]