בבית משפט השלום בראשון לציון הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום חמור כנגד גלעד פרץ, קצין בילוש ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז במשטרה וכן כנגד שני בלשים ששרתו עימו, אריק פיסחקוב וגרגורי פיסחוב, להם מייחסים עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות של שיבוש מהלכי חקירה.



את כתב האישום הגישה כנגד השלושה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) של הפרקליטות, וממנו עולה כי באפריל 2015, במהלך שהייתם של השלושה במשמרת בראשון לציון, הבחינו פרץ ופיסחוב ברכב חונה במקום האסור לחניה. השניים ניגשו אל יושבי הרכב וביקשו מהם להזדהות. לטענת המאשימה, לאחד מיושבי הרכב לא הייתה תעודה מזהה ובינו לבין פרץ נשמעו חילופי דברים במהלכם אמר לו פרץ: "אני אלמד אותך איך מתייחסים לקצין בימ"ר, אני אעשה לך בושות, אני אהרוס לך את השם". אז גם הודיע לו פרץ על עיכובו לתחנה.



צילום ארכיון: אלוני מור



אגרופים לחזה, בעת שהבלשים צופים במתרחש


כמו כן נטען כי כי בדרכם לתחנה בניידת החל פרץ להכות באגרופים בפלג גופו העליון של המתלונן, ובאמצעות פטיש לניפוץ זכוכית, הלם בברכו ובידו. קצין הבילוש הנחה את הבלשים שהיו עימו להורות על מעצרו של המתלונן, כשהוא טוען בפניהם שהסיבה למעצר הינה תקיפת שוטרים כביכול. בהגיעם לתחנה, ולאחר שנאזק המתלונן בידיו, הכניסו אותו הקצין והבלשים אל חדר השירותים, ושם כשהמתלונן ללא חולצה, המשיך פרץ להכות אותו באגרופים בפלג גופו העליון כאשר שני הבלשים עומדים וצופים במתרחש.



כשנכנסו השלושה לחדרם על מנת לכתוב דוחות פעולה, הורה להם קצין הבילוש כי לא יחלו ברישום הדוחות עד אשר ינחה אותם לעשות כן. בכתב האישום נטען כי קצין הבילוש רשם תחילה דוח רצוף בכזב כאשר הוא מציין לכאורה שהמתלונן תקף אותו ואת פיסחוב ואף איים על שניהם. זאת, כאמור, בשונה מהליכים שהתרחשו באותו האירוע. מיד כשסיים את דוח הפעולה הנחה פרץ את הבלשים למלא את דוחות הפעולה שלהם תוך שהוא מנחה אותם להיצמד לגרסתו השקרית.



דפוס פעולה שחוזר על עצמו


במקרה נוסף שמגולל כתב האישום ומתייחס לאותם נאשמים, ביולי 2013, במסגרת סיור שגרתי בנתניה, עצרו השוטרים רכב לצורך בדיקה שגרתית. כשהחל הנהג להפריע לשוטרים הוא נעצר על ידם והוכנס אל תוך הניידת המשטרתית, גם כאן בעודו בניידת הסתובב אליו קצין הבילוש ואמר למתלונן הנוסף, "עכשיו תראה מה אעשה לך". ואכן, בדרכו לתחנת המשטרה הלם בו קצין הבילוש באגרופים. בשלב מסוים עצר את הניידת בצד הדרך, שלף את פטיש הניפוץ שהוא מחזיק ברכבו ובאמצעותו היכה במתלונן גם בפלג גופו העליון ובראשו.



גם כאן, בהגיעם לתחנה הנחה קצין הבילוש את הבלשים שלא למלא דוח פעולה אלא עד אשר יעביר להם את הדוח שכתב בעצמו. וגם הפעם, לפי כתב האישום, הוצג דוח רצוף בשקרים.