בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 11 שנות מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על על שלמה חיים פינטו, שדקר ופצע ב-13.10.2015 את אורי ריזקן, עובד יהודי בסניף שופרסל בקרית אתא, רק כי סבר שהוא ערבי. בנוסף, נגזר על הנאשם לפצות את הקורבן ב-50 אלף שקל. על פי גזר הדין, באותו היום בו אירעה הדקירה, גמלה החלטה בליבו של פינטו לרצוח ערבי, כתגובה לגל מעשי "טרור הסכינים" שהתרחשו באותה תקופה ברחבי הארץ.



הנאשם יצא בבוקר מביתו עם סכין מטבח, סכין יפנית ופטיש, במטרה למצוא קורבן ערבי ולהורגו. בתחילה, פינטו הגיע לאזור מסחרי ועקב אחר אדם שנראה לו ערבי. אחרי זמן קצר, הוא ויתר וחזר לרכבו. משם נסע לחנות השופרסל, ואיתר את ריזקן, שעבד באותה שעה בארגון סחורה במקררי המקום. פינטו סבר שמדובר בעובד ערבי.



"הנאשם ניגש אל המעבר בו עמד המתלונן, הגיח מאחוריו והחל דוקר באמצעות הסכין מספר פעמים באזור המותן, הגב התחתון בכוונה לגרום למותו", נכתב בגזר הדין. "המתלונן ברח מהנאשם, וזה האחרון החל לרדוף אחריו כאשר הסכין בידו במטרה להמשיך ולדקור את המתלונן". ריזקן חסם את דרכו של פינטו באמצעות עגלת סחורה, והאחרון עזב את המקום. בעקבות הדקירות נגרמו לריזקן פציעות קשות בחזה, בצלעות בכלייה ועוד. בית המשפט הרשיע את פינטו בניסיון רצח ואחזקת סכין ממני גזעני.



פינטו אמר בטיעונים לעונש כי הוא באותה תקופה בלחץ גדול, והתחרט על מעשיו, כולל שליחת מכתב חרטה לקורבנו. הפרקליטות דרשה 14-18 שנות מאסר, סנגורו של הנאשם ביקש להקל בעונשו בעקבות סיפור חייו הקשה של הנאשם ומצבו הנפשי הלא יציב. בסופו של דבר, כאמור, שלח אותו הרכב השופטים ל-11 שנות מאסר בפועל, מתוכם תקוזז התקופה בה ישב במעצר, מאז אוקטובר 2015.