ביום רביעי הקרוב תתקיים מסיבת עיתונאים של צוות ההגנה במשפטו של אלאור אזריה, בו צפויים עורכי הדין להודיע על הגשת הערעור בתיק החייל היורה, שטלטל כזכור את המדינה בחודשים האחרונים. כזכור, בסופו של דבר נשפט אזריה לשנה וחצי מאסר בפועל, בגזר דין שזכה להתייחסויות מכל קצוות הקשת הפוליטית. מי שהצטרף לצוות ההגנה במשפט הוא עורך הדין, יורם שפטל, אשר מלכתחילה תמך בשחרורו של החייל, ואף טוען כי השופטים במשפטו טעו, בלשון המעטה, בהכרעת הדין שלהם. 



 עו"ד שפטל עלה היום (שני) לשידור ב-103FM וסיפר לבן כספית ואריה אלדד כיצד יתנהלו הדברים מעתה: "הערעור בראש ובראשונה מופנה כנגד ההרשעה. זו אחת ההרשעות הכי קיצוניות שראיתי והיא מנותקת מהעובדות שבתיק. לא ראיתי אף פעם הכרעת דין מנותקת מזאת שיש בתיק של השופטים, שכתבו את הכרעת הדין".



אתה מאמין שאתה לוקח את זה?


"אני אף פעם לא מתנבא על משפטים. לא רק על התוצאה הסופית, אלא לגבי הסיכויים. לעומת זאת, תמיד, אבל תמיד, ללא היסוס, אני מגיש ערעור על הכרעת דין שעל פי מיטב הבנתי, שהיא שגויה בעליל, כי רק כאלה יש סיכוי, אפילו תיאורטי, שהערעור עליהן יתקבל. בערכאות הערעור, השופטים לא בדיוק יושבים ומחפשים בפינצטה סיבות לקבל את הערעור, אלא בדיוק ההפך. הסיכוי המשפטי התיאורטי היחיד הוא אם הכרעת הדין בבסיס שלה ובקביעות שלה, היא ממש מוטעית".






עו"ד צריך להזהיר שתוצאת הערעור היא החמרת הענישה?


"אין אופציה כזה, אלא אם הוגש ערעור על קולת העונש של התביעה, מה שלא קרה".



שפט התייחס גם להחלטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, שהביעה תרעומת על "העונש הקל", לטענתם: "בגדול, דעתה של התביעה הצבאית לא היתה רחוקה מעמדתה של מועצת זכויות האדם של האו"ם. התביעה דרשה עונש של פי שניים או 3.3 ממה שהוא קיבל. אם בית הדין היה נענה לעמדת הפצ"ר, יכול להיות שהיינו חוסכים את הגינוי של המועצה הזאת, תראה מה הפסדנו. ישראל הפסידה דעת קהל בעולם כולו", אמר בציניות.



מתי יוגש הערעור?


"ביום ראשון אלאור צריך להיכנס לבית הסוהר, כי דחיית הביצוע הוא עד אז. הערעור יוגש עד אז, כדי שלא ייכנס לבית הסוהר, עד לאחר שיהיה פסק דין בערעור".