כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד נגד שבעה נאשמים, בגין ניהול ארגון פשיעה, סחיטה בכוח, הלבנת הון וכן רצח. בין הנאשמים צמד אחים, אשר נטען כי עמדו בראש ארגון הפשיעה, וכן אמם, אשר נטען כי שימשה אשת קש, ואביהם, אשר הואשם בכך שסייע להם בביצוע עבירות מרמה. כמו כן הוגשה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, החל משנת 2012 ועד למעצרם היו הנאשמים, האחים אבי (31) ונועם כחלון (28), הוריהם, איריס (50) ושמואל כחלון (58), סמי בוגנים קעדאן (29), זאור ממדוב (33), יוסף טללה (23), מאוגדים בארגון פשיעה לביצוע עבירות מסוג פשע בערי המרכז.



מכתב האישום עולה כי פעילותו המרכזית של ארגון הפשיעה הייתה הקמת ארגון המלווה כספים בריבית קצוצה שלא כדין ואשר גובה את ריבית הנשך בביצוע עבירות אלימות של סחיטה באיומים ובכח. בנוסף, פעל ארגון הפשיעה להסוות ולהסתיר את הרכוש שהתקבל מהעבירות אותן ביצע בביצוע עבירות הלבנת הון ועבירות מס.



האחים כחלון נאשמים כי עמדו בראש הארגון וניהלו אותו, "תוך יצירת מוניטין מאיים", לשון כתב האישום. עוד נטען כי בוגנים קעדאן היה מנהל הארגון. בין היתר, היה אחראי על "סידור העבודה" של חברי הארגון, ריכז את כספי הארגון ואף נקט בדרכים אלימות לגביית החובות הכספיים.



ממדוב וטללה שימשו כאנשי הביצוע העיקריים. במסגרת "עבודתם", שימשו השניים כגובים וביצעו עבירות פליליות שונות, הנוגעות לפעילות השוטפת של ארגון הפשיעה בתחום ההלוואות קצוצות וגביית הריבית, "בדרכים אלימות ומאיימות". בנוסף, באוגוסט 2016, החליטו לגרום למותו של דוד צ'יצ'שוילי, אשר היה מעורב בקטטה עם "חייל" בארגון. הם הגיעו למרכז בת ים, כשהם רוכבים על אופנוע ומצוידים באקדח. ממדוב ירה במנוח והשניים נמלטו מהמקום.



בנוסף, נטען בכתב האישום כי האחים כחלון הקימו עסק להמרת כספים (צ'יינג'), באמצעות אימם, אשת קש, אשר קיבלה את הרישיון למתן שירותי המטבע, תוך שהיא מסתירה את זהות בניה, בעלי עבר פלילי, אשר מונע מהם קבלת רישיון. על מנת לקבל את אישור הבנקים לפתיחת חשבון לשימוש הצ'יינג', הצהירה איריס כי שמואל כחלון, בן זוגה ואביהם של אבי ונועם, הנו מורשה בו.


שמואל כחלון מואשם כי ביצע שורה ארוכה של פעולות בחשבון הצ'ינג', ביודעו כי הכספים בחשבונות הנם פרי עבירה.



לפניות לכתבת: [email protected]