זוג הורים ממרכז הארץ הואשם היום (חמישי) בהתעללות בבנם בן הארבע, בעת שהיה מאושפז בבית החולים תל השומר. כתב האישום שהוגש נגדם לבית המשפט המחוזי בתל אביב מייחס לאב שני מקרים של מעשה מגונה בבן משפחה. לאם מיוחסות עבירות של תקיפת קטין הגורמת לו חבלה חמורה על ידי אחראי, ריבוי מקרי תקיפת קטין הגורמת לו לחבלה של ממש על ידי אחראי והתעללות בקטין חסר ישע. במקביל לכתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה למעצר עם תום ההליכים נגד ההורים.



התובעת בתיק, עורכת הדין יעל הראל הסבירה: "הבוקר הוגש כתב אישום חמור נגד זוג הורים במרכז הארץ בגין ביצוע מעשים חמורים בבנם. לאחר שעלה חשד לפעולה מסוכנת מצדה של האם, בית החלים הזעיק את המשטרה שצילמה את ההורים". לדבריה, בזכות העירנות ובזכות חקירה מאומצת של המשטרה הוגש היום כתב האישום".



עורך הדין יהודה פריד, המייצג את ההורים אמר: "קיבלנו היום את כתב האישום החמור, נלמד את הראיות וניתן את תגובתנו. האבא מכחיש מכל וכל את המיוחס לו - כל הטיפול היה של אבא שעוזר לבנו שמאושפז, מה שמיוחס לו בכתב האישום לא נכון ולא ראוי". הוא התייחס לחשדות כלפי האם, ואמר: "אנחנו בודקים כל מיני דברים. היא אמא מסורה שאוהבת את בנה, ולא היה לה רצון לפגוע בו". הפרקליט ציין כי הילד נמצא במשמורת זמנית אצל בת משפחה.

עורך הדין יהודה פריד. צילום: אבשלום ששוני


האב ביצע בו לכאורה מעשים מגונים, האם הזריקה לכאורה מים עם מלח

מכתב האישום עולה, כי החל ממרץ בשנה שעברה ועד ינואר, אושפז הפעוט שש פעמים בתל השומר כאשר כל העת שהו הוריו ליד מיטתו. באחד האשפוזים, ביצע לכאורה האב מעשים מגונים בבנו. במספר הזדמנויות, בלי ידיעת הצוות הרפואי, הזריקה האם לבנה מים, להם הוסיפה מלח שולחני ואמפולות של סודיום כלוריד. כתוצאה מכך, נגרמו לפעוט חבלות, והעליות התדירות ברמת הנתרן בגופו גרמו לו לשלשולים ולעליית חום. בעקבות הזרקת החומר, חלה החמרה במצב הפעוט והוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ - למרות זאת, האם המשיכה לעשות זאת. מבקשת המעצר עולה כי המעשים תועדו במצלמה.



לאור העובדה שהפעוט אושפז מספר רב של פעמים בשנה האחרונה בשל אותם סימפטומים ומבלי שניתן לכך הסבר רפואי מניח את הדעת, הועבר התיק הרפואי לשם הכנת חוות דעת מומחה בדבר הסיבות לאשפוזים הללו. בפרקליטות מחכים לחוות הדעת, שתקבע האם ההורים ביצעו את המעשים גם בביתם, מה שהוביל לאשפוזים התכופים.



לגבי האב נכתב כי "המקום והעיתוי בו בוצעו המעשים מדגיש את חוסר יכולתו של המשיב לרסן את דחפיו המיניים, שעה שבסיטואציה בה הפעוט חסר אונים ונזקק יותר מכל לטיפול והשגחה, מנוצל בצורה אכזרית על ידי המשיב בכדי לבצע בו מעשים מגונים". עוד נכתב כי האם "הוכיחה במעשיה ובאמירותיה, שלשיטתה, היא יודעת היטב כיצד לטפל בפעוט, התעלמה מהטיפול הרפואי שקיבל המשיב, הזריקה לו בהזדמנויות רבות מים עם מלח שולחני, תוך העלמת האינפורמציה מהצוות הרפואי, ותוך התעלמות מהנזקים שנגרמו לקטין והסכנה הממשית שגרמה לבריאותו, עד כדי כך שסיכנה את חייו".