ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש בחודש שעבר בקשת חנינה למשרד המשפטים. אנשי מחלקת החנינות במשרד העבירו לנשיא את חוות דעתם - לפיה אין להיענות לבקשה הזו, בעוד שהשרה איילת שקד, שאמרה שתתמוך בכל החלטה, המליצה לריבלין להתחשב בתרומתו הייחודית של אולמרט לבטחון המדינה.



העיתונאי רביב דרוקר מערוץ 10, מי שחשף את הפרשיות שהובילו להרשעת אולמרט, התייחס לעניין בתכניתו של גבי גזית ב-103FM ואמר כי למרות שזה לא רציונלי מצידו, הוא "בעד שחרור מוקדם של אולמרט". הוא הסביר: "אני חושב שאפשר לטעון שהעונש כבד על אנשים כמו אולמרט, שהיה בעבר ראש ממשלה. הוא יכל להיות הטוב ביותר אם לא היה מגיע עם כל השחיתות". 




לדברי דרוקר, צריך להתייחס גם לדברים שאולמרט עשה בתחום הביטחון ולא רק למגרעות שלו. "לפי מקורות זרים הוא הפציץ את הכור בסוריה, וחיסל את עימאד מורנייה וגנרל סורי נוסף", הסביר, "יש לו גם זכויות. המסר עבר - הבן אדם הרי יושב בכלא ובשביל מישהו כמוהו יום זה כמו שנה לאדם רגיל".

עיתונאי ערוץ 10 הוסיף כי הוא חושב שאולמרט "היה צריך ללכת לכלא. המדינה הוכיחה שהחוקים בה תקפים גם על המנהיגים". דרוקר סיכם: "כשזה מגיע לוידוא הריגה, אז זה נראה שהמסר עבר - תנו לו ללכת, הוא כבר בן יותר מ-70".