עורך הדין יורם שפטל, שנשאר פרקליטו היחיד של החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל ונידון ל-18 וחצי חודשי מאסר, שב לתקוף את עורכי דינו הקודמים של אזריה, אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, שפרשו עם הגשת הערעור בטענה כי לדעתם יש לפנות לאפיקים אחרים במשפט. בתוכניתו של עו"ד שפטל היום (חמישי) ב-103FM, הוא האשים את השלושה כי הם פוגעים לדבריו בסיכוי של אזריה לערער על עונשו.



את הדברים אמר שפטל בתגובה לראיון של השלושה שהתפרסם היום, בו טענו כי בלעדיהם העונש שהיה מקבל אזריה היה עומד על עשר שנים. "אתחיל הפעם בעניין אישי", אמר שפטל. "קשה לי להאמין כי השלושה מעולם לא השמיעו באוזניי מילת הסתייגות אחת. עד כמה אפשר לרדת נמוך ברמייה? הרי אפילו אחרי שאלאור הורשע, שימו לב, אחרי שאלאור הורשע, הפרקליטות הצבאית (פצ"ר) - הם ולא מישהו אחר - הציעו עסקה של שנה וחצי. אחרי ההרשעה. הפרקליטות הייתה מוכנה להסתפק בשנה וחצי. ולהם יש את החוצפה למכור את השקר שרק בגללם אלאור לא קיבל עשר שנים? איזה חוצפה. וזה כשהפרקליטות הציעה להם, להם".



"ודרך אגב, אלמלא אני, אני לא יודע אם ההצעה הזאת לא הייתה מתקבלת. והיא אכן נדחתה, בראש ובראשונה על ידי, נדחתה. וראה זה פלא, חרף העובדה שהיא נדחתה, אלאור לא קיבל רבע שעה יותר, קיבל את אותה שנה וחצי".






"במשך חודש ועשרה ימים, ויותר, במשך 50 יום, דיברנו כולנו רק על דבר אחד, היערכות לערעור. קבענו חלוקת עבודה. מה אני אעשה, מה הם יעשו. את החלק שלהם הם בכלל לא עשו בפועל. פשוט לא יאומן כי יסופר. בגללי הוחלט ללכת לערעור ואז הם החליטו לפרוש? 50 יום אחרי שאני נכנסתי לתיק הם כולם היו בדבר אחד בלבד, ללכת על הערעור. נטלו חלק, אמרו שהם נוטלים חלק בהכנת הערעור וכו' וכו'"


"והכל התפוגג כשהם הולכים מאחורי גבי לפצ"ר, וביציאה מהפגישה עם הפצ"ר תוקעים סכין, כן, תוקעים סכין בגב של אלאור ובגב של המשפחה, שכמעט התפרקה לחלוטין מהעניין הזה. כמעט התפרקה לחלוטין. שעות הייתי צריך לעמול כדי להחזיר למשפחה ולאלאור את הביטחון העצמי, לאחר, לא רק שהם תקעו סכין בגב שלהם, הם גם סובבו אותו אחר כך".

אלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני


"הם מתפעלים מהישג שהוצע בכל מקרה לאחר הכרעת הדין, כפי שאמרתי, של שנה וחצי. בכך הם פוגעים קשות בסיכויי הערעור לא על ההרשעה, אלא על העונש של אלאור. הם יודעים היטב שאני טוען בהודעת הערעור שלי שגם העונש הזה של שנה וחצי הוא חמור, חמור מאוד, ביחס לנסיבות הכוללות, הן של אלאור והן של המקרה, ובמיוחד בהשוואה למקרים אחרים. וכשהם אומרים שזה עונש נמו במיוחד וזה הישג אדיר שלהם, הם תוקעים סכין ומסובבים אותה בגב של אלאור, עוברים לדיון בערעור שלו".