דרמה בבית המשפט המחוזי בחיפה. מורה מהצפון הואשם והורשע בשורת עבירות מין חמורות בשתי נערות מתחת לגיל 16. המורה הודה במעשיו לפני הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בחיפה, אך זמן קצר לפני מתן גזר הדין במסגרת עסקת טיעון, שהיה שולח אותו ל־16 שנות מאסר, בוטלה אתמול ההרשעה על ידי אותו הרכב שופטים, כתב האישום החמור נמחק ובוטלו כל ההאשמות נגדו, מלבד פגיעה בציפורן של אחת המתלוננות.



הדרמה החלה לפני כשנתיים, כשעורכת הדין נוגה ויזל קיבלה פנייה דחופה ממשפחת הנאשם, רגע לפני מתן גזר הדין וכניסתו לבית הכלא ל־16 שנים. קודם לכן היה הנאשם עצור במשך 100 ימים ושהה במעצר בית עם אזיק אלקטרוני במשך כשנתיים.



על פי כתב האישום המקורי, המורה מהצפון הואשם ב־17 מעשים של עבירות מין, מתוכם שבעה מעשי אונס, בעילה אסורה בהסכמה, תקיפה ואיומים בשתי נערות מתחת לגיל 16. המורה, כנראה בגלל לחץ שהפעיל עליו פרקליטו להגיע לעסקת טיעון, הודה בעבירות.



עו"ד ויזל בדקה את התיק, והוכיחה לבית המשפט כי עורך דינו הקודם של הנאשם כשל כשל חמור בייצוג, וכתוצאה מכך נגרמו עוולות חמורות לנאשם. בין היתר טענה עו"ד ויזל כי הודאת הנאשם אינה תקפה, כתוצאה מייעוץ משפטי כושל. לאחר שהביאה ראיות לכשל שעליו דיברה, הורו השופטים למחוק את ההודאה. "מדובר במקרה חריג ביותר שבו נאשם מודה בפני הרכב של שלושה שופטים שביצע עבירות מין, ואותו הרכב מוחק את ההודאה", סיפרה עו"ד ויזל, שביקשה להתחיל את המשפט מחדש.



המתלוננות אכן הובאו לבית המשפט, ובשלב מסוים הודתה אחת מהן כי בדתה את הסיפור משום שהייתה מאוהבת במורה. בעדותה של המתלוננת השנייה נמצאו סתירות, שהפכו אותה ללא רלוונטית. עורכת הדין ויזל סיפרה אתמול כי "מיד כשעיינתי לראשונה בתיק נדהמתי לגלות כשל חמור מאוד, שהיה יכול להסתיים בשנות כלא רבות של אדם חף מפשע. ביקשתי מבית המשפט להפוך את ההודאה ולהתחיל את הדיון מהתחלה".



עוד הוסיפה כי "לא פעם עומדות מתלוננות על דוכן העדים, מעלילות עלילות שווא חמורות ומרסקות את חייהם של גברים ושל המשפחות שלהם. לצערי, יש יותר מדי הרשעות בעבירות מין, מכיוון שהנאשמים רוצים להגיע להסדרי טיעון כדי להשתיק את הפרשה ולא לפגוע יותר במשפחתם. כך, גברים רבים מתויגים כעברייני מין על אף שלא ביצעו כל עבירה".



המורה עצמו אמר: "אני איש חינוך, כבוד ודרך ארץ. נפלתי קורבן לשתי מתלוננות שהעלילו עלילות שווא. אני מודה לעורכת הדין המלאכית שנכנסה לחיי והביאה את הפרשה הנוראית לסופה. אני מבקש לשקם את חיי וחיי משפחתי. רוצה לחזור ללמד, להיות מחנך טוב בישראל".