נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר בפגישה עם חברי פרלמנט רוסיים, כי "לרוסיה תפקיד חשוב במניעת עימות עם ישראל", כך לפי הדיווח בסוכנות הידיעות "אל מאידן" המקורבת לחיזבאללה. אסד צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" אומר לחברי הפרלמנט, שביקרו אצלו, כי "דמשק סומכת על רוסיה שתיקח תפקיד במניעה מישראל לתקוף את סוריה בעתיד".



הפגישה עם המשלחת הפרלמנטרית הרוסית, בראשות סגן יו"ר הפרלמנט ולדימיר פסילייב, שהגיעה לביקור בדמשק נמשכה שלוש שעות. הנשיא הסורי הוסיף עוד, כי הוא תומך בהצעות של מוסקבה להסדר בארצו, כולל בעניין החוקה. אסד ציין כי דמשק בודקת כל מבצע צבאי שמתרחש בסוריה מבלי הסכמת השלטון, אם זה בא-ריקה, הנחשבת למעוז ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) או בכל מקום אחר.



בשיחה אחרת עם עיתונאים רוסיים הודיע נשיא סוריה כי דמשק עומדת לקבל תמיכה צבאית נוספת מרוסיה, אם זה נחוץ למלחמה בטרור. הנשיא הסורי הדגיש, כי "התמיכה הנוכחית, הכוללת מתקפות אוויריות ככיסוי להתקדמות הצבא הסורי בחזיתות השונות בעיקר בחלב ותדמור, מספיקה".



אסד אמר את הדברים בין היתר לאור התקיפה הישראלית במדינתו במהלך סוף השבוע. מטוסי קרב של צה"ל תקפו בשישי לפנות בוקר מספר מטרות בסוריה - אמצעי לחימה אסטרטגיים, טילים מתוחכמים או רכיביהם שהיו מיועדים לחיזבאללה. במהלך הפעילות שוגרו טילים נגד מטוסי צה"ל כעת שהיו בשטחנו. בשום שלב לא נשקפה להם סכנה ולא היו נפגעים לכוחותינו. כתוצאה מפעילות חיל האוויר, נשמעה בלילה אזעקות "צבע אדום" חריגה באזור הבקעה. תושבים באזור ירושלים ואיו"ש דיווחו על פיצוצים עזים ששמעו.



הודעת דובר צה"ל על תקיפת חיל האוויר חריגה, והוצאה בלית ברירה - בגלל יירוט הטיל שנורה לעבר המטוסים והאזעקות שנשמעו במהלך הלילה. לפי הודעת דובר צה"ל, מיירט של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר שוגר לעבר אחד מטילי הנ"מ הסוריים. מקור בטחוני אמר שלישראל אין עניין בהסלמה והחרפת המצב.