אולם הדיונים המיוחד בבית המשפט המחוזי בתל אביב הפגיש הבוקר (ראשון) בין שניים מהיריבים המרים של העולם התחתון, כאשר זכוכית משוריינת מפרידה ביניהם - זאב רוזנשטיין ויצחק אברג'יל. זה קרה, כאשר הראשון עלה לדוכן העדים, ואברג'יל יישב משוריינת על ספסל הנאשמים. רוזנשטיין יגיע מכלאו, כדי להעיד על שני ניסיונות לחסלו, האחד ביוני 2003 מחוץ למשרדו בגני התערוכה בתל אביב והשני בנובמבר אותה שנה, בצ'ייינג' ברחוב יהודה הלוי בעיר.



"את כל מה שיש לי להגיד מסרתי במשטרה. אין לי מה להוסיף", כך ענה רוזנשטיין לשאלה הראשונה ששאל אותו התובע במשפט עורך הדין ניסים מרום, "אני לא זוכר כלום". מרום שאל: "למה אתה לא רוצה להעיד? בגלל השליש שמתקרב?", וביקש להכריז על רוזנשטיין עד עוין, בקשה שאושרה על ידי השוטפת, ולחקור אותו חקירה נגדית. על כל שאלה נוספת ששואל מרום, הוא עונה: "אין לי מה להוסיף מעבר למה שמסרתי במשטרה". במהלך עדותו "אין לי שום סכסוכים", כאשר האחים אברג'יל מסתכלים עליו, "אני לא חושש מאף אחד, רק מאלוהים".



"כל מה שהיה לי למסור, מסרתי במשטרה"



עורך הדין מרום שאל: "למה ניסו לחסל אותך? בוא לא נשחק משחקים. בעולם שלך אין סיכוי שתעיד נגד האויבים שלך". עורך הדין יורם שפטל, שמייצג את אחד הנאשמים, קם על רגליו ואמר לשופטת: "אני מתנגד להמשך השאלות האלה. יש לי חשש שהחקירה לא נועדה לסייע למשפט, אלא מסיבות אחרות". מרום טען כי הוא "מנסה לחשוף את האמת", והשופטת הורתה לחקירה להמשיך, לקול מחאות הקהל. 



סנגורו של אברג'יל, עורך הדין שמשון וייס, שאל את רוזנשטיין האם נכון שאתה מסתובב עם מאבטחים הרבה שנים לפני נסיונות החיסול? "יכול להיות", השיב רוזנשטיין והוסיף שוב, למרות נסיונות חוזרים ונשנים לשאול אותו שאלות נוספות - "כל מה שהיה לי למסור, מסרתי במשטרה". רוזנשטיין הסכים לאשר שיש היכרות בינו לבין מאיר אברג'יל. "יחסי ידידות", טען, "לא הייתה בינינו שום איבה". בתגובה, מאיר אברג'יל קם על רגליו וצעק: "יש בינינו חברות, עד היום". 



לגבי יצחק אברג'יל אמר רוזנשטיין: "פגשתי את יצחק באירועים של מאיר. הוא היה מנשק לי את הראש. מעבר לכך לא היה בינינו שום סכסוך". בשלב מסוים התפרץ מאיר אברג'יל לעבר השופטת וטען כי היא מוטה לטובת התביעה ונגד ההגנה.

מאיר אברג'יל בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



רוזנשטיין, שמרצה בכלא איילון כבר 13 מתוך 17 שנות המאסר שנגזרו עליו, נושא עיניו אל ועדת השחרורים. אחרי שבקשתו נדחתה בפעם האחרונה, הוא מקווה כי התכנית שמכינה לו הרשות לשיקום האסיר תשכנע את הוועדה לשחררו. יש להניח כי עד אז, וגם היום, לא יעשה גלים. עדותו תהיה דרמטית מבחינת עולם הפשע הישראלי, אך למשפט בפרשה 512 כנראה שלא תתרום רבות.



זירת ניסיון החיסול ב-2003. צילום: ברקאי וולפסון
זירת ניסיון החיסול ב-2003. צילום: ברקאי וולפסון



הדיונים מתנהלים באולם ייעודי שנבנה במיוחד



אחרי עיכובים רבים, שלב ההוכחות במשפט 512 עלה על דרך המלך ומתנהל תחת אבטחה כבדה באולם מיוחד שנבנה עבורו, שקירותיו בטון מזוין, מתחת לאדמה, בבניין בית המשפט המחוזי בתל אביב. 18 נאשמים, בהם כמה מהבכירים בעולם הפשע הישראלי, עומדים לדין, כל אחד על פי חלקו, בעבירות רצח, ניסיונות רצח, עבירות סמים, הלבנת הון ועוד.



האישומים החמורים ביותר נוגעים לשני ניסיונות חיסול רוזנשטיין. על פי כתב האישום, בשנת 2002 הכריז הארגון על סכסוך עם העבריין זאב רוזנשטיין, בני משפחת אוחנה וכן פליקס ואסי אבוטבול, על רקע מאבקי כוח ושליטה וחשדו של אברג'יל, כי המשפחות היריבות אחראיות לרצח אחיו, יעקב אברג'יל.



מכתב האישום עולה כי הסכסוך הפך עקוב מדם, כאשר חברי הארגון ניסו לרצוח את רוזנשטיין. ב-11 בנובמבר 2003 החריד פיצוץ עז את צומת הרחובות אלנבי ויהודה הלוי בתל אביב, סמוך לרוזנשטיין. באירוע נרצחו נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי ונפצעו 51 אנשים. חמישה חודשים קודם לכן התפוצצה מכונית תופת סמוך למשרדו של רוזנשטיין בכיכר "פלומר" (גני התערוכה הישנים), שפצעה אותו ואת מאבטחיו.