אילן בן עמי, נגן הברירה הטבעית שרצח את אשתו בנפרד, המסעדנית דפנה בר ציון, נידון היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב למאסר עולם בגין הרצח וכן בגין עבירות האיומים ושיבוש מהלכי המשפט שבהן הורשע. עוד נגזר עליו לשלם פיצויים לבתה של בר ציון בסכום של 258 אלף שקלים, סכום הפיצוי המקסימלי. עם זאת, השופטים החליטו כי את העונש הנוסף שנגזר עליו בגין איומים כלפי בר ציון ושיבוש הליכי משפט - 10 חודשי מאסר - ירצה בחופף.

יעל הראל התובעת אמרה לאחר גזר הדין כי "זה סופו של מקרה רצח אכזרי ומתועב וברוטאלי. שום דבר לא יחזיר את דפנה לחיים אבל לפחות הרוצח יישב שנים ארוכות בכלא".
 
בן עמי הורשע ברצח בכוונה תחילה של בר ציון, לאחר שהבין שהמנוחה איננה מעוניינת בשיקום מערכת היחסים ביניהם, אלא היא רוצה סופית להיפרד ממנו. בן עמי ובר ציון נישאו בשנת 2012. זמן קצר לאחר נישואיהם החל בן עמי להיות אובססיבי וקנאי, עד כי צו הרחקה הוצא נגדו. במקביל השניים נפרדו. ב-14 באוגוסט 2014, בשעות הבוקר, הגיעה בר ציון לדירתו של בן עמי, לבקשתו. במהלך המפגש פרץ ויכוח בין השניים, במהלכו עמדה בר ציון על סיום הקשר. בן עמי נטל פטיש ברזל והלם בראשה בחוזקה פעמיים, עד שנפלה. הוא כיסה את ראשה בבגד והמשיך להלום, עד שמתה.

הסנגור של בן עמי, עורך הדין אלעד רט מהסנגוריה הציבורית, אמר ל"מעריב אונליין" כי הוא מתכוון לערער על פסק הדין. "אנחנו חושבים שהוא שגוי", טען, "היה מקום לתת לו ליהנות מהספק לגבי מצבו הנפשי, ולהרשיע אותו בהריגה, או ברצח באחריות מופחתת". הוא ציין כי הם עומדים להגיש "ערעור לבית המשפט העליון כבר בימים הקרובים". 

אילן בן עמי בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

 
בהכרעת הדין ציינו השופטים כי בן עמי יכול היה בכל שלב להפסיק להלום בבר ציון. "הנאשם היה מודע לכל מכה שהוא הכה, היה מודע לכך שהוא ממית את המנוחה, והוא בחר להמשיך ברציחתה, עד שווידא והיה בטוח שהיא מתה", לשון הכרעת הדין. השופטים לא חסכו ביקורת על התנהלותו של הנאשם, וקבעו כי הוא "בלתי אמין ומניפולטיבי". הם דחו את כל טיעוניו, לפיהם היה שיכור ותחת השפעת סמים בעת ביצוע המעשה וכן כי סבל מהפרעה נפשית חמורה, שפגעה ביכולתו להימנע מהמעשה, וקבעו כי בעת ביצוע העבירה, ידע להבדיל בין מותר לאסור והבין את משמעות מעשיו. 
 
בדיון שנערך בתחילת החודש בטיעונים לעונשו, אמר בן עמי: "למילים שאגיד אין הרבה משקל וערך, אבל אנצל את הפעם האחרונה שבה אוכל להשמיע את דבריי", אמר בן עמי בקול שבור. "אני מבקש להביע התנצלות עמוקה בפני נטע בר ציון, בתה של המנוחה, המשפחה שלה, סליחה גדולה על חורבן הבית והריקנות שבחיים". 
 
בן עמי התרכז בעצמו כשהוסיף: "אני הולך לשלם על זה בחיים שלי. החיים שלי עפו לעזאזל ובאמת זה מחיר שאצטרך לשלם כל החיים. היא הייתה אהבת חיי. אני מקווה שלזה יהיה מי שיאמין״. אחותה של בר ציון, רונית, אמרה אחרי הדברים כי "אנחנו לא מאמינים לאף מילה שלו. מבחינתו אלה מילים נבובות וחסרות משמעות".