המדינה תפצה אם ובת של מורשע בפרשת "בת עין", בגין התעללות בחקירה – כך קבע היום (חמישי) בית משפט השלום בנתניה. השופט קבע כי אסתר דביר, אשתו של שלמה דביר, תפוצה בסכום של 100,000 שקלים, מאחר שנקבע כי חוותה אלימות קשה והשפלות במהלך חקירתה. בתה, שהייתה תינוקת בת שבעה חודשים כשאביה נעצר, תפוצה בסכום של 10,000 שקל, לאחר שנחשפה לסבל הפיזי שעברה אמה ונקרעה בכוח מידי האם במהלך החקירה. "הנתבעות נטשו את ערכי המוסר ועשו שימוש בכוח המוחלט באופן מושחת ותוך עשיית שימוש חורג ומופרז בכוח שניתן להן על פי החוק", כתב השופט בפסק הדין.



שלמה דביר הורשע בניסיון לבצע פיגוע בבית ספר לבנות בשכונת א' טור בירושלים, במסגרת חברותו "במחתרת בת עין", קבוצה אשר עסקה בפעילות טרור כלפי ערבים בתחילת שנות ה-2000. הוא נידון ל-15 שנות מאסר. כחודש לאחר שנעצר, במאי 2002, עצרה היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים גם את אשתו, בחשד לאי מניעת פשע. יחד עמה נלקחה בתה התינוקת. במשך חמש שעות היא נחקרה במשטרה. היום קבע בית המשפט כי היא ובתה זכאיות לפיצויים בגין הסבל שנגרם להן באותן חמש שעות.



השופט אריאל ברגנר קבע כי אסתר דביר "חוותה אלימות קשה כאשר הוכתה על ידי (החוקרים), בתה התינוקת הוצאה/נקרעה בכוח מידיה, היא נכבלה באזיק לכיסא, חוותה מעצר שלא לצורך, חוותה עישון מול פניה וגם כשבתה התינוקת בידיה, ספר תהילים נחטף מידיה והועף אל הרצפה (כאשר מדובר באדם דתי שומר מצוות החווה דבר זה באופן חמור הרבה יותר מאשר אדם שאינו כזה), גברים חזו בה כאשר הניקה את בתה ונעשו ניסיונות פסולים להפר את זכותה הבסיסית לשמור על שתיקה".



עוד הוא כתב כי "מדובר בסבל פיזי ובעיקר נפשי, מחוסר האונים אל מול הפעלת הכוח כלפיה ע"י שוטרי משטרת ישראל ובמיוחד הסבל הרב כאשר בתה התינוקת נקרעה בכוח מידיה". לגבי הבת כתב השופט כי היא "נחשפה לסבל רב מהאקט הפיזי של ההתעללות באמה, קריעתה בכוח מידיה של אמה ומהפן הנפשי כאשר הורחקה בכוח מאמה". הוא פסק גם לה פיצויים בגין "כאב וסבל". השופט דחה את תביעתו של שלמה דביר לפיצויים.