תפנית בעלילה? ג'ון ולנסיה, הורשע בזמנו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ורצח בפועל של שלום רחבי ז"ל, ריצה כ-20 מתוך 30 שנות המאסר שנגזרו עליו. שותפתו לרצח היא סימונה מורי, אשתו של המנוח והמאהבת של ולנסיה. עו"ד ניר יסלוביץ', פרקליטו של ולנסיה, סיפר בתכניתם של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM, על העתירה שהגיש להפחתת תקופת המאסר של לקוחו: "ישנה תפנית בעלילה. הלקוח שלי טען עד כה כי הרצח נבע מהגנה עצמית. כיום הוא הודה והפנים את המעשה".



יסלוביץ' הוסיף כי יש להקל עם מרשו מפני שמדובר באזרח זר: "לאחר שריצה כבר 20 שנות מאסר, אי אפשר להקל ראש בתושב זר שמרצה את עונשו בארץ? הרי הרבה יותר קשה לו מאשר לאזרח ישראלי. פה אין לו כלום. לא רק זה, גם את מפגשי ההתייחדות שלו עם סימונה שללו. רק אחרי שהגשתי עתירה חידשו את המפגשים ביניהם".




כשנשאל עו"ד יסלוביץ' מה הייתה סיבת הרצח, סיפר: "הלקוח שלי ביצע את המעשה לאחר שבת זוגתו, סימונה, סיפרה לו שמאז גיל 15 היא סובלת מהתעללות קשה, שכללה מסכת של אירועי אלימות על ידי המנוח, כך לפי המתואר בפסק הדין שניתן בבית הדין המחוזי. הלקוח שלי וסימונה תיאמו שהאחרונה תרד למחסן שהיה בביתם, ושם הם ירצחו את המנוח. לפי כתב האישום ולפי הכרעת הדין היא הייתה המוח שעמד מאחורי המעשה. למעשה, היא ציידה את הלקוח שלי, לפי מה שתיאר, בסכין ציידים כשבועיים לפני האירוע". סימונה עדיין מרצה מאסר עולם וגם הבקשה שלה לשחרור מוקדם, נדחתה.

בתוך כך, עורך הדין גם חשף כי ההיכרות בין השניים הייתה קצרה יחסית: "הוא בא לחופשה שהתארכה, מה שהצריך אותו לשכור דירה. בזמן ששכר את הדירה בארץ הוא ניפגש עם סימונה וכך נוצר הקשר. הם התחתנו לפני כשבע שנים". 

על הטיעון של המדינה, לפיו "מדובר בשחקן טוב שלא הבין מה פסול במעשיו", אמר: "הטענה היא שאם הוא לא יהיה מסוכן פה אז הוא יהיה מסוכן שם. צריך להבין שרף המסוכנות שלו נמצאת ברף התחתון. מבחינת הקולומביאנים אין הסכמה אבל אני בקשר תמידי עם הקונסולית של קולומביה בישראל. היא ביקשה להיות האחראית עליו אם וכאשר הוא ישתחרר לחופשות. בנוסף היא גם עומדת מאחורי הבקשה שלנו לגרש אותו לתחומה".