לכל אורך החקירות הארוכות והרבות שעבר במשטרה, חן אילתי, תושב מחניים בן 50, שזוכה שלשום מרצח אמו בשנה שעברה, שב והטיח בחוקרים - "לא אני רצחתי את אמא שלי". מתיעוד החקירה שנחשף הערב (חמישי) בערוץ 2 עולה כי כשנשאל על החשדות המיוחסים לו - אמר: "לא רצחתי, לא רצחתי את אמא שלי ולא הייתי שותף בשום דרך לגרימת מותה".



אילתי נעצר כחודש לאחר שאמו הלכה לעולמה. ביום שבו נקרא לחקירתו הראשונה, מי שהיתה אשתו, פלישיה וואנה היתה כבר 25 ימים במעצר בחשד שהיא הרוצחת. אילתי: "פלישיה היתה כל הזמן בבית ממורמרת. יותר ויותר ויותר אגרסיביות יוצאת היתה ממנה כלפי אמא". כעבור יומיים הוא הואשם ברצח, בעקבות עדותה המפלילה של פלישיה וואנה.



החוקרים חיפשו מניע לרצח:


חוקר: "אתה בא היום ואומר לנו חד משמעית מי שרצח את אמי זו פלישיה, בגלל 'אחת', 'שתיים', 'שלוש', 'ארבע'. אוקיי, יש לך משהו להוכיח לנו שאכן היא רצחה את אמך מרים אילתי?



בעימות שנערך בין השניים היא הטיחה בו שהוא הרוצח.


אילתי: "מי שרוצה לפגוע בי הכי חזק, פוגע לי באמא. ופלישיה ידעה את זה ככל שהחיים שלנו בהמשיכו בארץ בשש וחצי השנים האחרונות היא ידעה את זה היא הבינה את זה יותר ויותר ויותר. כמה אני קשור לאמא שלי וכמה היא אלי. היא אמרה 'אל תגרום לי לעשות משהו שאני אצטער עליו', ואיפה אני נמצא עכשיו?"



פלישיה בת זוגו של חן איילתי. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90



כזכור, אילתי, זוכה שלשום בבית המשפט המחוזי בנצרת מאשמת רצח אמו לפני כשנה. השופטים אשר קולה, דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי קבעו פה אחד כי אילתי לא אשם, בטענה כי לא הוכחה אשמתו מעל לכל ספק סביר. "החלטנו פה אחד לזכות את הנאשם מכל האישומים אשר יוחסו לו בכתב האישום", נמסר בהכרעת הדין. גופתה של אמו, מרים אילתי אותרה לפני כשנה במיטתה ובכתב האישום שהוגש נגדו הוא הואשם ברצח. זאת בטענה כי סירבה לתת לו סיוע כספי. כמו כן, בית המשפט לא נתן אמון בעדותה של הגב' פלישיה ואנה, אשתו לשעבר, וקבע כי אין בראיות הנסיבתיות, כמו גם בחיזוקים להן, כדי להוכיח את אשמו של הנאשם מעל לכל ספק סביר. 
לאחר שזוכה מרצח אמו, שלשום הגיב איילתי לראשונה להחלטת בית המשפט, באמצעות עורכת דינו סוהא סוהאד ערה דחלאס. לדבריה, אילתי משוכנע בכך שהרוצחת היא אשתו לשעבר: "הוא מאמין שהיא עשתה זאת משום שכרטיס האשראי שהיא ניסתה למשוך ממנו כסף, עוד לפני שנודע על מותה של האם, היה כרטיס אשראי חדש שהאם קיבלה יום לפני. מי שרץ להוציא כספים במצב כזה הוא הרוצח".
"בהתחלה היא הועמדה לדין על סיוע לרצח בשל ההגנה שיש בחוק הפלילי על בן הזוג. בהמשך המנוחה גילתה שפלישיה השתמשה לה בכרטיס אשראי ולכן ביקשה כרטיס חדש,  שממנו שוב פלישיה ניסתה למשוך כסף ביום מותה של האם", אמרה עו"ד דחלאס.