רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, מבקשת שלא לחשוף מידע על עבודתה כפסיכולוגית ילדים בשרות הציבורי – כי הבקשה נובעת מיריבות אישית. כך עולה ממסמך שהגיש היום (רביעי) בשמה בא כוחה, עורך הדין יוסי כהן, לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים. המסמך הוגש בתגובה לעתירת עיתונאי מעריב, בן כספית, בה ביקש מבית המשפט להורות לעיריית ירושלים למסור מידע אודות העסקתה של אשת ראש הממשלה. בתגובתה טוענת נתניהו כי כספית "הכמין מעיני בית המשפט הנכבד את היריבות האישית בינו לבינה ואת הנימוקים האמיתיים להגשת העתירה".



בתגובה המקדמית נטען עוד כי כספית "לא הצביע על כל אינטרס אמיתי בקבלת המידע המבוקש, לבד מכוונתו להמשיך לפגוע בעותרת, כפי שהוא עושה זאת במשך שנים רבות, במסגרת עבודתו העיתונאית". עוד טוענת נתניהו כי מסירת המידע המבוקש מהווה פגיעה בפרטיותה. "הזכות לפרטיות מוענקת לכל אדם, לרבות לאנשי ציבור ולבעלי תפקידים רמי דרג, אשר מידת חשיפתם לעיני הציבור, מטבע הדברים, רבה מזו של האדם 'הרגיל'", נכתב בתגובה.



"פרסום המידע המבוקש עשוי לשרת במקרה הטוב את הרצון להלך רכיל, ובמקרה הפחות טוב לשמש כחומר גלם לכתבותיו הפוגעניות של העותר כנגד המשיבה. אין בו כדי לתרום דבר למידע לו זקוק הציבור או לתועלתו, כמו גם כל עניין ציבורי".



לפני כחודש וחצי הגיש כספית את העתירה המנהלית, בה ביקש לקבל מעיריית ירושלים פרטים אודות העסקת נתניהו, ביניהם מועד תחילת עבודתה, הפסקות בתקופת העסקתה, זהות המוסדות החינוכיים להם היא מספקת שירותים, פירוט שעות הנוכחות שלה, פירוט תלונות על תפקודה ועוד.



את הבקשה נימק בכך שקיים עניין ציבורי רב במידע ובגילויו משלוש סיבות: מסוגלותה למלא את תפקידה בעירייה במקביל למחויבויותיה כאשת ראש הממשלה; היותה עובדת ציבור המתוגמלת מקופת משלם המסים ומדאגה לטובת המוסדות החינוכיים והלומדים בהם, ש"היה מצופה שהשירותים המוענקים להם יוענקו באמצעות איש צוות מתאים.. שמרצו וזמנו מוקדשים לתפקיד זה ולא לעניינים אחרים", לשון העתירה.