שמונה חודשי מאסר בפועל - זה העונש שנגזר היום (שני) על תושב תל שבע בן 26, שמשך לרכבו נערה בת 15 שברחה מפנימייה וביצע בה מעשים מגונים בניגוד לרצונה. הנאשם, אבראהים אבו עמרה, הודה בביצוע המעשים, אולם בפרקליטות החליטו לחתום עמו על הסדר טיעון, כדי להימנע מלהעלות את המתלוננת לדוכן העדים. בית המשפט קיבל את ההסדר, לפיו ירצה הנאשם עשרה חודשי מאסר, בניכוי חודשיים שבהם שהה במעצר. עוד נגזר עליו לשלם לה פיצויים בסכום של 20 אלף שקלים.



האירוע התרחש במרץ 2016 כאשר הנאשם וחברו, זאהי עמראת, שהורשע כבר ונגזרו עליו עבודות שרות, הבחינו בנערה, כשהיא עומדת בתחנת אוטובוס בבאר שבע. הם שאלו אותה לפשר מעשיה במקום והנערה הסבירה להם שזה עתה ברחה מהפנימייה ואינה יודעת מה לעשות. הם הציעו לה מספר פעמים כי יסיעו אותה לביתה ליד ירושלים, אך היא סירבה. לבסוף משך אותה אבו עמרה לרכב.



במהלך הנסיעה, בתגובה לחששה של המתלוננת כי לא יחזירו אותה לביתה, מסר לה אבו עמרה את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו ואמר לה שאם לא ייקח אותה לביתה היא יכולה להזמין משטרה. כשהגיעו ליישוב מגוריה של הנערה הם שאלו אותה עם מי משניהם היא "רוצה להיות". לבסוף ביצע בה אבו עמרה מעשים מגונים.




שינה את גרסתו מספר פעמים



אבו עמרה שינה אתה גרסתו לאירועים מספר פעמים. בין היתר, אמר כי חשב שהמתלוננת בת 20, כי המעשים בוצעו בהסכמתה וכי הוא מודע לבעייתיות מעשיו אך לא שלט בעצמו. לבית המשפט הוגשה הצהרת נפגעת, לפיה מאז המקרה, מצבה הנפשי של הנערה הולך ומתדרדר והיא סובלת מהתפרצויות זעם. היא סובלת ממתח, חרדות ופחדים ומאובחנת כסובלת מהפרעת פוסט טראומה.



יתכן שבשל כך, ביקשו בפרקליטות שלא להמשיך בהליכים המשפטיים. הם חתמו על הסדר טיעון עם שני הנאשמים והיום קיבל הרכב השופטים גם את ההסכמה על עונשו של אבו עמרה. "מעשיו של הנאשם פגעו בערכים המוגנים של כבוד האדם, ביטחונו ושלמות גופו ונפשו ומדובר במעשים שחומרתם באה לידי ביטוי במשך האירוע ובכך שהמתלוננת הייתה חשופה לפגיעת הנאשמים במשך שעות ארוכות", כתבו בגזר הדין.



מהפרקליטות נמסר: "הסדר נחתם בהתחשב בשיקולים ראייתיים ובהסכמת נפגעת העבירה ומשפחתה, אשר בעקבות ההסדר נחסך ממנה הצורך להעיד בבית המשפט".