פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד כתב אישום כנגד סימונה רז, בת 54 מפתח תקווה, בגין תקיפת קטין או חסר ישע על ידי אחראי וגרימת חבלה, וכן הפרת חובה של אחראי.



על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יניב בן-הרוש, הנאשמת ניהלה משפחתון בפתח תקווה בו טיפלה בעצמה בשלושה פעוטות, וביניהם דניאל חיים באותה העת כבן ארבעה חודשים. הנאשמת הייתה האחראית הבלעדית על הפעוט במהלך שהותו במשפחתון.



בתאריך 29.2.16 מסרה אמו של הפעוט את בנה לידיה של הנאשמת כשהוא בריא. בהמשך היום בכה הפעוט והנאשמת בתגובה אחזה בו בשתי ידיה, תוך הפעלת לחץ על בית החזה, וטלטלה אותו בחוזקה למשך מספר רגעים. בשעה 16:00 הגיעה האם כדי לאסוף את הפעוט מהמשפחתון והנאשמת מסרה אותו לידיה מבלי לעדכנה בדבר מצבו הרפואי. האם הבחינה מיידית כי הפעוט אפאתי, חיוור, ראשו שמוט והוא אינו מגיב לסביבתו, ובשל מצבו הוא אושפז בהמשך.



על פי כתב האישום, "תקיפת הנאשמת את הפעוט גרמה לפעוט לדימומים תחת הקרום הקשה, דימומים תחת הקרום העכבישי, דימומים מרובים ברשתיות העיניים ובצקת בהמיספרה הימנית. עם אשפוז הפעוט בבית החולים ובמשך היממה שלאחר מכן היו לפעוט מספר פרכוסים". בהמשך נטען כי הפעוט נאלץ לעבור טיפולים רבים בבית החולים, וגם לאחר שחרורו.



בסיכום כתב האישום נכתב כי "במעשיה האמורים תקפה הנאשמת את הפעוט, עליו הייתה אחראית, תוך גרימת חבלה חמורה, והפרה את חובתה לדאוג לבריאותו ולמנוע פגיעה בשלומו ובכך סיכנה את חייו".