ניצל את מעמדו וסיכן את ביטחון המדינה: בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) שבע וחצי שנות מאסר על מוחמד עאבד, עורך דין ששימש כשליח בין מחבלי חמאס הכלואים בבתי הכלא בארץ ובין הנהגת החמאס. עאבד הורשע שורה של עברות, בהן מגע עם סוכן חוץ, החזקת רכוש למטרות טרור, מימון טרור ועוד, ובנוסף לשנות המאסר, נגזרו עליו גם 12 חודשי מאסר על תנאי, 50 אלף שקל קנס ומאות אלפי שקלים שהיו ברשותו חולטו.



בהכרעת הדין אמר סגן נשיא אברהם אליקים בית המשפט כי "הנאשם פעל במודע כדי לחזק את מנהיגי החמאס בכלא וארגון החמאס בכלליותו, הנאשם ידע היטב שלמידע אותו העביר ממנהיגי החמאס הכלואים אל מחוץ לכלא יש פוטנציאל של 'פצצה מתקתקת", והוסיף כי "בכל אחד מ-18 הדיווחים אותם ניתחתי בהכרעת הדין הייתה פגיעה בביטחון המדינה או פוטנציאל משמעותי לפגיעה כזאת".



אליקים אמר עוד כי "הנאשם ניצל את תפקידו כעו"ד, ידע שבמעשיו הוא פוגע בביטחון המדינה ומרצון לסייע למחבלים ובנסיבות אלו איני מוצא כל סיבה מקלה".



חבר הכנסת הבריח טלפונים סלולרים



בפרשה דומה, שהתגלתה בסוף השנה שעברה, התגלה כי חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס ניסה להבריח טלפונים סלולריים לאסירים פלסטיניים הכלואים בישראל. במסגרת הסדר טיעון בין הפרקליטות לגטאס, הסכם שאושר על ידי בית משפט השלום בבאר שב, יירצה חבר הכנסת לשעבר שתי שנות מאסר.



עם זאת השופט איתי ברסלר מתח ביקורת חריפה על הסדר הטיעון, ושאמר כי ״מדובר בפוטנציאל ביטחוני בנסיבות מחמירות״, אמר השופט ברסלר גונן. ״האמון שהופר הוא כלפי כלל הציבור, ולא רק כלפי ציבור בוחריו של הנאשם", אולם למרות הביקורת החליט להותיר את ההסדר על כנו ודן את גטאס לשנתיים מאסר וקנס של 120 אלף שקל.