אופיר אקוניס, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, ישלם פיצויים לגולשת בסכום של 15,500 שקל, לאחר שכינה אותה בדף הפייסבוק שלו "אישה חצופה וכעורה" וציין כי "דעתה חולנית". הגולשת החליטה לתבוע והיום (חמישי) קבע בית משפט השלום בתל אביב כי השר עבר על חוק איסור לשון הרע.



בספטמבר 2016 פרסם אקוניס פוסט ובו כתב בין היתר: "בגאווה, באמונה, בראש מורם ובשליחותכם, אצא הערב לביקור עבודה בארצות הברית". על כך הגיבה התובעת: "אני לא שולחת אותך אז תרגיש חופשי להישאר". חמש שעות לאחר שכתבה את תגובתה, השיב לי אקוניס בעצמו: "את אישה חצופה וכעורה. אף אחד לא שאל את דעתך החולנית".



לעג בפני 47 אלף עוקבים


על פי התביעה, שהוגשה נגד השר עצמו ונגד מפלגת הליכוד, הדבר שם את התובעת, גמלאית בעלת מחלה בפניה, ללעג, אל מול 47 אלף העוקבים של אקוניס. היא קיבלה תגובות נאצה רבות, הן לדברים שכתבה והן לתיבת הדואר האלקטרוני הפרטית שלה. התובעת אף הצביעה בתביעתה על אירוניה, בכך שהשר מקדם תכנית אנטי-שיימינג ברשת.



בית המשפט לא קיבל את עמדת השר אקוניס, שטען שמדובר בתביעה "חסרת שחר" וכי דבריו היו תגובה ל"ביקורת בוטה, מעליבה ופוגענית", אותה הציגה התובעת. עם זאת, לא פסק בית המשפט את מלוא סכום הפיצויים שתבעה האישה 150 אלף שקל והסתפק ב-12 אלף שקל ועוד 3,500 שקל בשכר טרחה.