בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (ראשון) את יונתן שטיינגרדט ברצח הכפול של אשתו בנפרד ויקטוריה, ובן זוגה מוריס שמלאשווילי, ביוני 2015 בביתה בלוד. על פי כתב האישום, שטיינגרדט, בן 52, ביצע את המעשה על רקע קשיים בהתמודדות עם הפרידה מאשתו ועם עזיבת הדירה בה התגוררו יחד. בשל כך, הוא התקשר אליה פעמים רבות ושלח אליה מספר רב של הודעות כתובות, בהן ביקש ממנה שתאפשר לו לחזור להתגורר עמה.



לאור זאת, התעורר בליבה של ויקטוריה חשש מפני שטיינגרדט, ולבקשתה הוחלף הצילינדר בדלת הכניסה לדירה. לאחר מכן, בשתי הזדמנויות שונות, ניסה שטיינגרדט להיכנס לדירה, ללא הצלחה, כיוון שויקטוריה סירבה לפתוח את דלתה. סמוך לאחר עזיבתו של שטיינגרדט את הדירה, עבר להתגורר בה שמלאשווילי יחד עם ויקטוריה, ועובדה זו נודעה לשטיינגרדט כעבור זמן מה.



ב-1 ביוני 2015 נודע לשטיינגרדט על הגעתו הצפויה של טכנאי לדירה. הוא רכש סכין שאורך להבה 13 ס"מ, תוך שהוא טוען בפני המוכר כי מדובר במתנה לחבר, במטרה להביא למותם של ויקטוריה ושמלאשווילי.



שטיינגרדט נכנס לדירה, תוך שהוא מנצל את העובדה שדלתה לא היתה נעולה בעת ביקור הטכנאי, דקר את שמלאשווילי באמצעות הסכין בגבו והוסיף ודקר אותו דקירות רבות, אשר הביאו למותו. בהמשך, משנפל שמלאשווילי על הרצפה, דקר שטיינגרדט את ויקטוריה באמצעות הסכין שש דקירות, מהן שתי דקירות עמוקות בחזה, אחת מהן חדרה לליבה ולריאתה והביאה למותה.



שטיינגרדט, שנעצר בזירה כשסכין נעוצה בצווארו, הכחיש כי ביצע את הרצח הכפול וטען כי הוא התכוון לפגוע בעצמו בנוכחות פרודתו ובשלב מסוים שמלאשווילי היכה אותו בראשו ומאז אינו זוכר דבר. אולם עדות טכנאי הכבלים, דוחות השוטרים שהגיעו לזירת האירוע, ממצאי זירת האירוע והראיות הנוספות שנצברו נגדו, הובילו להאשמתו כי הגיע לדירה במטרה לבצע רצח וכי מימש את תכניתו.



מפרקליטות מחוז מרכז נמסר בתגובה להרשעה, כי "המנוחה, ויקטוריה שטיינגרדט ז״ל, והנאשם היו נשואים שנים רבות. המנוחה בקשה להיפרד מן הנאשם ואף החלה בבניית קשר זוגי אחר עם מוריס שמלאשווילי ז"ל. הנאשם, שלא השלים עם הפרידה, ניצל שעת כושר בה טכנאי שהה בבית המנוחה, נכנס לדירתה ללא התראה כשבידיו סכין, הפתיע את הנוכחים ודקר פעמים רבות את המנוחה ובן זוגה. בית המשפט אימץ היום את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בעבירת רצח בכוונה תחילה. אנו מבקשים להשתתף בצערן העמוק של משפחות הקורבנות".